۳ اکیپ دامپزشکی شادگان بر ذبح دام در عیدقربان نظارت می‌کنند

خبرگزاری مهر شنبه 02 خرداد 1405 - 10:08
شادگان ـ رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان گفت: ۳ اکیپ ثابت و سیار به مناسبت عید قربان در این شهرستان بر ذبح شرعی و بهداشتی نظارت می کنند و خدمات خود را رایگان ارائه می‌دهند.

معین حمزه پور علوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در روز عید سعید قربان اداره دامپزشکی در قالب یک اکیپ ثابت و دو اکیپ سیار به منظور حفظ سلامتی شهروندان اقدام به نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی در سطح شهرستان شادگان می‌نمایند.

رئیس اداره دامپزشکی شادگان اضافه کرد: شهروندان و روستائیان با توجه به امکان انتقال بیماری‌های خطرناک و مهلکی از دام به انسان همانند تب کریمه کنگو، هاری، سل، تب مالت و… از اقداماتی مانند خرید دام بی هویت، جدا و له کردن کنه با دست و کشتار دام در معابر و خیابان‌ها جدا خودداری نمایند.

حمزه پور علوی در پایان با بیان اینکه گوشت دام قربانی قبل از مصرف به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود ، گفت: شهروندان و روستائیان می‌تواند برای معاینه دام‌های قربانی قبل از کشتار و بازرسی لاشه‌های کشتار شده به اکیپ‌های اداره دامپزشکی شادگان مراجعه نمایند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.