اردوغان در تماس با ترامپ: تمدید آتش‌بس تحولی مثبت است

خبرآنلاین پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 00:26
اردوغان برقراری ثبات در سوریه را دستاوردی مهم برای کل منطقه دانست و تصریح کرد حمایت آنکارا از دمشق بدون وقفه ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرآنلاین، نهادریاست‌جمهوری ترکیه چهارشنبه شب اعلام کرد رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور در تماس تلفنی با دونالد ترامپ همتای آمریکایی اش تمدید آتش‌بس در منطقه را تحولی مثبت دانست و بر ادامه حمایت ترکیه از ابتکارات سازنده تأکید کرد.
 
به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیا الیوم، ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد دو رئیس‌جمهور در این تماس روابط دوجانبه میان ترکیه و آمریکا و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث قرار دادند.
 
اردوغان در این تماس تمدید آتش‌بس در تنش جاری در منطقه را تحولی مثبت دانست و اعلام کرد به امکان دستیابی به راه‌حلی معقول برای مسائل مورد اختلاف ایمان دارد.
 
وی همچنین تأکید کرد ترکیه به حمایت از ابتکارات سازنده مطرح‌شده ادامه خواهد داد.
 
اردوغان در ادامه برقراری ثبات در سوریه را دستاوردی مهم برای کل منطقه دانست و تصریح کرد حمایت آنکارا از دمشق بدون وقفه ادامه خواهد یافت.
 
وی همچنین بر ضرورت جلوگیری از وخامت اوضاع در لبنان تأکید کرد.
 
رئیس‌جمهور ترکیه در پایان گفت که کشورش آمادگی برای برگزاری اجلاس سران ناتو در آنکارا جریان دارد.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.