رایزنی رئیس جمهور لبنان با مقامات آمریکایی و قطری

فرارو دوشنبه 01 تیر 1405 - 13:44
جوزف عون در گفتگوی تلفنی با مقامات آمریکایی و قطری بر حفظ آتش‌بس تأکید کرد.

فرارو- دفتر ریاست‌جمهوری لبنان روز دوشنبه از گفت‌وگوی تلفنی جوزف عون، رئیس‌جمهور این کشور، با جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، درباره آخرین تحولات مربوط به آتش‌بس و تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌های نظامی خبر داد. 

به گزارش فرارو به نقل از الشرق الاوسط، بر اساس بیانیه منتشرشده از سوی ریاست‌جمهوری لبنان، این تماس با محوریت بررسی راهکارهای حفظ آتش‌بس و جلوگیری از تشدید اقدامات نظامی اسرائیل انجام شده است. 

در این بیانیه آمده است که جارد کوشنر، نماینده کاخ سفید، و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، نیز در این گفت‌وگو حضور داشته‌اند. 

دفتر ریاست‌جمهوری لبنان اعلام کرد که طرفین در جریان این رایزنی درباره اقدامات لازم برای تثبیت آتش‌بس گفت‌وگو کرده‌اند. همچنین «تلاش‌های لازم برای تثبیت آتش‌بس و امکان تشکیل کمیته‌ای اختصاص یافته به این موضوع» از دیگر محورهای مورد بحث در این تماس تلفنی بوده است. 

این گفت‌وگو در شرایطی انجام شده که تلاش‌های دیپلماتیک منطقه‌ای و بین‌المللی برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها و تثبیت وضعیت امنیتی لبنان ادامه دارد و رایزنی‌ها میان بازیگران اصلی پرونده لبنان وارد مرحله تازه‌ای شده است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.