گفتگوی وزرای بهداشت ایران و عمان در ژنو

صدا و سیما چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:34
وزیر بهداشت کشورمان پس از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت با همتای عمانی خود، دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

گفتگوی وزرای بهداشت ایران و عمان در ژنو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شب گذشته در دیداری که در فضایی بسیار دوستانه و صمیمی برگزار شد، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت کشورمان ضمن تشکر از تلاش‌های عمان در جهت جلوگیری از بروز جنگ در منطقه و تلاش‌های دیپلماتیک این کشور برای پایان جنگ، به خسارات واردشده به نظام سلامت و کادر سلامت ایران اشاره کرد.

وی ضمن ارائه گزارش مستند این خسارات به طرف عمانی، بر توانمندی‌های ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم کشورمان در تمام زمینه‌ها از جمله درمان‌های پیشرفته مانند پیوند اعضاء و درمان سرطان تأکید کرد.

«هلال بن علی السبتی» وزیر بهداشت عمان نیز در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی روابط دوستانه دو کشور، از تبادلات علمی پزشکی ایران و عمان به نیکی یاد کرد.

وی همچنین از آمادگی عمان برای همکاری‌های مشترک با ایران در زمینه‌های پزشکی و دارویی خبر داد و به امکانات کشورش در حوزه سلامت اشاره کرد.

وزیر بهداشت عمان همچنین از گسترش تبادلات علمی و توسعه درمان‌های پیشرفته در هر دو کشور، استقبال کرد.

در پایان این دیدار پیشنهاد شد دو کارگروه علمی و اقتصادی برای پیگیری راهکار‌های تقویت همکاری‌های حوزه سلامت دو کشور تشکیل شود که مورد موافقت هر دو طرف قرار گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که ابتدای هفته جاری به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت به ژنو سفر کرده، تاکنون و در حاشیه این مجمع با تعدادی از وزرای بهداشت کشورهای عضو گروه بریکس از جمله هند، روسیه، برزیل، چین، آفریقای جنوبی، مصر، اتیوپی و همچنین  خانم مریانا اسپولاریچ رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دیدار و گفت وگو کرده است.

هفتاد و نهمین مجمع جهانی بهداشت (WHA) روز گذشته (دوشنبه) در ژنو سوئیس با شعار «بازسازی سلامت جهانی: یک مسئولیت مشترک» آغاز به کار کرد.

این نشست از ۱۸ تا ۲۳ می ۲۰۲۶ مصادف با ۲۸ خرداد تا ۲ تیرماه ۱۴۰۵ به میزبانی سازمان جهانی بهداشت برگزار می شود و وزرا و مقامات عالی رتبه حوزه سلامت کشورهای عضو، درباره مهم ترین اولویت ها و  مشکلات نظام سلامت جهانی به تبادل نظر خواهند پرداخت.

مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت به عنوان بالاترین نهاد تصمیم‌گیری این سازمان، معمولا سالانه در ماه مه (ماه جاری میلادی) در ژنو برگزار می‌شود و وظایف اصلی آن شامل تصمیم‌گیری در مورد سیاست‌های سازمان جهانی بهداشت و بررسی و تصویب برنامه بودجه است. قرار است مجمع امسال در تاریخ ۲۳ مه به پایان برسد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.