به گزارش رکنا، وزیر فرهنگ در همایش روز ملی جمعیت سخنان مهمی را مطرح کرد؛ در این گفتگوها تأکید شد که فرصتهای طلایی بسیاری نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ سال در این زمینه از دست رفته است.
همانطور که در این نشستها اشاره شد، تداوم روند فعلی، طبق تعبیر رهبر شهید انقلاب، «آیندهای هولناک» را برای کشور رقم خواهد زد. ناترازی جمعیت، دستکمی از ناترازی آب و برق ندارد؛ با این تفاوت که ناترازیهای انرژی به دلیل ملموس بودنِ روزمره (مانند قطعی برق یا آب)، سریعتر توجه مدیران و رسانهها را به خود جلب میکنند. اما بحران جمعیت، با وجود ماهیت شتابنده و تبعات بسیار خطرناکتر، به دلیل فقدان نمود عینیِ آنی، از دایره توجهها دور مانده است.