به گزارش همشهری آنلاین، علی اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری به تشریح اقدامات قوه قضاییه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عمومی اظهار کرد در این دوره، شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم به ریاست رئیس قوه قضاییه فعال بوده و مصوبات این شورا با رشد ۱۳۳ درصدی در تعداد جلسات و ۵۴۴ درصدی در میزان مصوبات همراه شده است که نشاندهنده افزایش قابل توجه فعالیتها در این حوزه است.
وی افزود: یکی از اقدامات مهم، صدور گزارشهای هشدار پیشگیرانه و اجرای برنامههای هدفمند در حوزه پیشگیری از جرایم بوده است؛ از جمله پیشگیری از سوءاستفاده از سیمکارتها و مقابله با جرایم مرتبط با آن، بهویژه در ارتباط با سیمکارتهای اتباع خارجی.
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: بیش از دو میلیون سیمکارت متعلق به اتباع بیگانه پس از خروج آنان از کشور مسدود شد؛ اقدامی که پیش از این به دلیل فعال ماندن این سیمکارتها، امکان سوءاستفاده و ایجاد ناامنی در شرایط حساس و جنگی از سوی مزدوران وجود داشت.
جهانگیر تصریح کرد: همچنین بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار سیمکارت متعلق به متوفیان در پنج سال اخیر شناسایی و مسدود شد. در گذشته، این سیمکارتها پس از فوت افراد برای مدت طولانی فعال باقی میماند و امکان سوءاستفاده از آنها وجود داشت که این مسئله با ورود قوه قضاییه ساماندهی شد.
وی افزود: علاوه بر این، حدود ۹ هزار سیمکارت متعلق به اشخاص حقوقی منحلشده نیز شناسایی و مسدود شد که به شفافسازی و ارتقای امنیت در حوزه ارتباطات کمک کرد.











