
به گزارش تحریریه صنعت و معدن خبرگزاری صداوسیما؛ آقای حسن عباس زاده با بیان اینکه انبارهای صنعت پتروشیمی برای انبار مواد اولیه وارداتی در اختیار بخش خصوصی قرار میگیرد، افزود: اولویت واردات برای محصولاتی است که نیاز مستقیم صنایع پایین دستی است و نمیتوانیم تا سه ماه آینده آنها را تامین کنیم برای مثال پلی پروپیلن، پی وی سی و پت که سه محصولی که مصوبه ستاد تنظیم بازار برای واردات آنها اخذ شده است.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه روند مثبت بازگشت بخشهای آسیبدیده صنعت پتروشیمی به مدار تولید، گفت: اقدامات صنعت پتروشیمی برای بازیابی کارخانههای آسیب دیده در حال اجراست و توانستهایم برخی از واحدهای آسیب دیده را به مرحله تولید برسانیم.
عباس زاده ادامه داد: تلاش فعالان صنعت پتروشیمی این است که نیازهای صنایع پایین دستی و بخش اعظم جامعه را که از محصولات پتروشیمی استفاده میکنند برطرف سازیم و امیدواریم بخش دیگر واحدهای آسیب دیده را تا پایان خردادماه به مدار تولید بازگردانیم.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه برخی از مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز را باید از طریق واردات تامین کنیم، گفت: صنعت پتروشیمی کشور تا کنون صادرکننده محصولات بوده است، اما راهبرد و تلاش صنعت پتروشیمی در راستای تامین مواد اولیه این است که انجمن ها، بخش خصوصی و پایین دستی به این حوزه واردات ورود کنند.