به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، وزارت امور خارجه سوئیس اعلام کرد: ما از پیشرفت سازندهای که در جریان مذاکرات دیپلماتیک بین میانجیگران، ایران و ایالات متحده، حاصل شده، استقبال میکنیم.
وزارت امور خارجه سوئیس گفت: از پیشرفت سازنده در گفتگوهای میان میانجیها، ایران و آمریکا استقبال میکنیم و همچنان آماده حمایت از این فرآیند هستیم.
دو کشور قطر و پاکستان به عنوان میانجیگران مذاکرات ایران و آمریکا در بیانیهای اعلام کردند: نخستین دور گفتوگوهای سطحعالی در چارچوب «یادداشت تفاهم اسلامآباد» با مشارکت نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، ایالات متحده آمریکا و دو طرف میانجی، یعنی دولت قطر و جمهوری اسلامی پاکستان، در بورگناشتوک سوئیس به پایان رسید.
روز نخست نشست دریاچه لوسرن در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد. پیشرفتهایی امیدوارکننده حاصل شده است که از جمله آن میتوان به ایجاد سازوکاری برای ادامه گفتوگوهای فنی اشاره کرد.