اولین واکنش سوئیس بعد از مذاکرات ایران و آمریکا

اقتصادنیوز دوشنبه 01 تیر 1405 - 10:55
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه سوئیس با استقبال از پیشرفت سازنده در گفتگوهای میان میانجی‌ها، ایران و آمریکا گفت: آماده حمایت از این فرآیند هستیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، وزارت امور خارجه سوئیس اعلام کرد: ما از پیشرفت سازنده‌ای که در جریان مذاکرات دیپلماتیک بین میانجیگران، ایران و ایالات متحده، حاصل شده، استقبال می‌کنیم.

وزارت امور خارجه سوئیس گفت: از پیشرفت سازنده در گفتگوهای میان میانجی‌ها، ایران و آمریکا استقبال می‌کنیم و همچنان آماده حمایت از این فرآیند هستیم.

دو کشور قطر و پاکستان به عنوان میانجیگران مذاکرات ایران و آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند: نخستین دور گفت‌وگوهای سطح‌عالی در چارچوب «یادداشت تفاهم اسلام‌آباد» با مشارکت نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، ایالات متحده آمریکا و دو طرف میانجی، یعنی دولت قطر و جمهوری اسلامی پاکستان، در بورگن‌اشتوک سوئیس به پایان رسید.

روز نخست نشست دریاچه لوسرن در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد. پیشرفت‌هایی امیدوارکننده حاصل شده است که از جمله آن می‌توان به ایجاد سازوکاری برای ادامه گفت‌وگوهای فنی اشاره کرد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.