پرداخت خسارت لوازم منازل آسیب‌دیده بر عهده دولت است / هدیه ۴۰۰ میلیون تومانی شهرداری تهران به برخی آسیب‌دیدگان جنگ

رکنا چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 12:48
شهردار تهران با اشاره به خسارت‌های واردشده به منازل و خودروها در جریان جنگ اعلام کرد شهرداری مسئولیتی در پرداخت خسارت اسباب و اثاثیه منازل و خودروهای آسیب‌دیده ندارد و این موضوع بر عهده دولت است؛ با این حال برای خانوارهایی که ودیعه مسکن آنها از سوی شهرداری تأمین می‌شود، تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای تهیه وسایل اولیه در نظر گرفته شده است.
پرداخت خسارت لوازم منازل آسیب‌دیده بر عهده دولت است / هدیه ۴۰۰ میلیون تومانی شهرداری تهران به برخی آسیب‌دیدگان جنگ

به گزارش رکنا،  علیرضا زاکانی، شهردار تهران، با تشریح نحوه رسیدگی به خسارات واردشده به منازل در جریان جنگ گفت: مسئولیت پرداخت خسارت مربوط به اسباب و اثاثیه منازل و همچنین خودروهای آسیب‌دیده بر عهده شهرداری نیست و این موضوع به طور کامل در حوزه مسئولیت دولت قرار دارد.

وی توضیح داد: شهرداری تهران در فرآیند ارزیابی و ثبت خسارت‌ها همکاری می‌کند و فرم‌های مربوط به خسارات اسباب و اثاثیه توسط شهرداری تکمیل می‌شود، اما پرداخت این خسارات از سوی دولت انجام خواهد شد.

زاکانی در ادامه با اشاره به حمایت‌های شهرداری از خانوارهایی که خانه‌هایشان آسیب دیده است، افزود: در مواردی که ودیعه مسکن این خانواده‌ها توسط شهرداری تأمین می‌شود، شهرداری تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان به عنوان هدیه برای خرید وسایل اولیه زندگی در اختیار آنها قرار می‌دهد تا بتوانند در ابتدای اسکان در محل جدید، نیازهای اولیه زندگی خود را تأمین کنند.

شهردار تهران همچنین درباره نحوه تأمین لوازم اولیه برای این خانوارها گفت: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا آسیب‌دیدگان جنگ علاوه بر فروشگاه‌های شهروند، بتوانند وسایل مورد نیاز خود را از سایر فروشگاه‌ها نیز تهیه کنند.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.