فعال‌سازی سهمیه واردات خودرو سواری جانبازان برای سال ۱۴۰۵

صدا و سیما چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 09:32
وزارت صنعت، معدن و تجارت از فعال‌سازی سهمیه واردات خودرو سواری ویژه جانبازان برای سال ۱۴۰۵ در سامانه جامع تجارت خبر داد.

فعال‌سازی سهمیه واردات خودرو سواری جانبازان برای سال ۱۴۰۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس تصمیم وزارت صمت در خصوص سهمیه واردات سال ۱۴۰۵، سهمیه واردات خودرو سواری جانبازی در سامانه جامع تجارت قابل استفاده شده است.

طبق اعلام صورت‌گرفته، سهمیه واردات خودرو سواری جانبازی در سال ۱۴۰۵ برابر با میزان سهمیه تعیین‌شده در سال ۱۴۰۴ منهای میزان تأمین ارز انجام‌شده در این حوزه طی سال گذشته خواهد بود.

بر اساس این گزارش، سهمیه واردات خودرو سواری جانبازی در سال ۱۴۰۴ نیز پیش‌تر به این صورت محاسبه شده بود که برای اشخاص حقوقی دارای سهمیه جانبازی، میزان سهمیه بر اساس ارزش قراردادهای فعال هر شرکت با جانبازان تعیین شده و برای اشخاص حقیقی، سهمیه مطابق مصوبات مربوطه برای جانبازان در نظر گرفته شده است.

همچنین در بخش مصارف این حوزه، پرونده‌های ثبت‌سفارش معتبر در سال ۱۴۰۵ با کسر میزان تأمین ارز انجام‌شده پیش از سال جاری، به مصارف سال ۱۴۰۵ منتقل شده‌اند.

بر اساس اعلام سامانه جامع تجارت، همانند فرآیند سال گذشته، در صورت لغو قرارداد ایثارگر با شرکت حق‌العمل‌کار، امکان افزودن سهمیه فرد پس از انجام بررسی‌های لازم فراهم خواهد شد.

همچنین پاسخ درخواست مجوزهای سهمیه برای پرونده‌هایی که در وضعیت «منتظر مجوز» قرار دارند به صورت خودکار صادر شده و پرونده‌هایی که در سایر وضعیت‌ها قرار دارند باید برای دریافت مجوز جدید اقدام کنند

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.