فرهنگ پیشگیری، خودمراقبتی و آگاهی‌بخشی صحیح، وظیفه اصلی رسانه در حوزه سلامت

صدا و سیما سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 19:47
در ادامه سلسله جلسات شورای سیاستگذاری سلامت سازمان، نشست مشترکی با حضور دکتر پهلوانیان معاون صدای رسانه ملی و دکتر قاسمی رئیس شورای سیاستگذاری سلامت سازمان برگزار شد.

جریانِ خون سلامت در شریان معاونت صدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این دیدار، راهبرد‌ها و ضوابط جدید حوزه مرجعیت سلامت در رسانه مورد بررسی قرار گرفت و بر نقش اثرگذار رسانه در ارتقای سواد سلامت جامعه تأکید شد. همچنین عنوان شد که وظیفه اصلی رسانه در حوزه سلامت، ترویج فرهنگ پیشگیری، خودمراقبتی و آگاهی‌بخشی صحیح به مردم است.

در این نشست، موضوعاتی از جمله پرهیز از ترویج باور‌های غلط در حوزه سلامت، ارج نهادن به خدمات و تلاش‌های کادر درمان، شناسایی و پایش بانک اطلاعات پزشکان هیأت علمی، تقویت پویش‌ها و کمپین‌های سلامت‌محور و توجه ویژه به موضوع تغذیه و «سفره سلامت» مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین بر تبیین ظرفیت‌های طب سنتی در کنار طب مدرن، معرفی مفاخر حوزه درمان، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تقویت خودکفایی و خودباوری در عرصه درمان و توسعه توریسم سلامت تأکید شد.

پیگیری مطالبات مردمی در حوزه دارو و بیمه و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه برای ترویج فرهنگ خودمراقبتی و سبک زندگی سالم از دیگر محور‌های این جلسه بود.

در پایان این نشست، بر ضرورت هم‌افزایی رسانه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های تخصصی برای ارتقای فرهنگ سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها و افزایش اعتماد عمومی تأکید کردند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.