
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بیمارستان شوریده، نماد خدماترسانی به محرومان در اوایل انقلاب اسلامی که توسط جهاد سازندگی ساخته شده بود، در جریان جنگ تحمیلی سوم، سه بار مورد تهاجم قرار گرفت و کاملاً از رده خارج شد. این بیمارستان جنرال با پوشش تمام تخصصهای پزشکی، روزانه بیش از ۱۵ عمل جراحی انجام میداد و محل درمان افراد کمبرخوردار بود.
پیش از حملات، ۲۵۰ کادر درمان شامل ۱۷۰ پزشک متخصص و فوقتخصص در این مرکز مشغول به کار بودند. تهاجمات مکرر، نه تنها تجهیزات و ساختمان را نابود کرد، بلکه ضربهای مهلک به خدمات درمانی مناطق محروم وارد آورد.
این رویداد، یادآور جنایات جنگی علیه غیرنظامیان و مراکز درمانی است و ضرورت حفاظت از زیرساختهای بشردوستانه را برجسته میکند. مقامات بهداشتی در حال بررسی بازسازی هستند.