بقائی: عراقچی به هند سفر می‌کند

الف سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 16:10
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران برنامه سفر وزیر به هند برای شرکت در نشست بریکس را تایید کرد.

به گزارش فارس؛ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اسماعیل بقائی از سفر وزیر امور خارجه سید عباس عراقچی به هند برای شرکت در نشست وزرای خارجه گروه بریکس خبر داد. به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، بقائی این نشست را برای تهران مهم خواند و گفت که ایران امیدوار است در حاشیه آن، دیدارهای دوجانبه‌ای از جمله با وزیر امور خارجه هند برگزار کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به که ایران و هند هر دو عضو بریکس و سازمان همکاری شانگهای هستند، گفت «سطح همکاری و هماهنگی بین دو کشور در این سازمان‌ها رضایت‌بخش است».
 
پیش‌تر، رسانه‌های هندی گزارش دادند که انتظار می‌رود وزیر امور خارجه ایران ۱۴ مه (پنجشنبه، ۲۴ اردیبهشت) برای شرکت در نشست وزرای امور خارجه بریکس به دهلی نو سفر کند.

این نشست مقدمه‌ای بر هجدهمین اجلاس بریکس است که قرار است در ماه سپتامبر در دهلی نو برگزار شود. هند ریاست فعلی این اتحاد اقتصادی را برعهده دارد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.