ادعای الجزیره: چین تمایلی به میانجی‌گری بین تهران و واشنگتن ندارد

فرارو سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 15:25
خبرنگار الجزیره ادعا کرد که چین تمایلی به میانجی‌گری بین تهران و واشنگتن ندارد و افزود: پیشنهاد چهارجانبه پکن مربوط به تفاهم‌های منطقه خلیج فارس است.

نورالدین الدغی، خبرنگار الجزیره در تهران، مدعی شد: «شواهد و قرائن حاکی از آن است که چین تمایلی به میانجی‌گری بین تهران و واشنگتن ندارد، و دو طرف نیز از این موضوع آگاه هستند.»

وی افزود: «پیشنهاد چهارجانبه پکن مربوط به تفاهم‌های منطقه خلیج فارس است:

· ایجاد یک چارچوب امنیتی مشترک برای منطقه

· احترام به حاکمیت کشورها و حفظ نهادها

· جلوگیری از هرگونه اقدام یکجانبه و احترام به حقوق بین‌الملل

· به اشتراک‌گذاری فرصت‌ها در منطقه»

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.