
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیمان عالمی با بیان اینکه کشاورزان ترجیح می دهند محصولشان برای تامین نان مردم استفاده شود، اظهار داشت: با وجود اینکه برخی از دلالها و واسطه ها حاضرند گندم را به صورت نقدی و با قیمت مناسبی خریداری کنند، اما کشاورزان گندم تولیدی خود را تحویل مراکز خرید می دهند تا در سفره مردم قرار گیرد.
وی افزود: انتظار می رود که دولت نیز در قبال تحویل گندم کشاورزان به مراکز خرید، برای پرداخت وجه گندم اقدام کند و عملکرد مناسبی داشته باشد اما متاسفانه شاهدیم تاکنون چیزی به گندمکاران پرداخت نشده است.
رئیس اتاق اصناف کشاورزی با بیان اینکه با توجه به تأخیر در پرداخت مطالبات، نگران این موضوع هستیم که کشاورزان گندم را به سیلوها تحویل ندهند، تصریح کرد: با ادامه این روند، خودکفایی در تامین نان گندم تهدید شده و دولت باید مبلغ بیشتری ارز برای واردات گندم اختصاص دهد.
عالمی اضافه کرد: این موضوع می تواند زمینه ساز انحراف در مصرف گندم شود.
رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: اگر نحوه پرداخت مطالبات اصلاح نشود، خودکفایی دچار نقصان و خطر میشود، درحالیکه با پرداخت مطالبات، با توجه به بارش های خوب امسال، مشکلی در تامین نیاز کشور نداریم.