حمایت از خوش‌ مصرف‌ ها و برخورد با پرمصرف‌ ها و ماینرهای غیرمجاز / ثبت روزانه ۲۰ تا ۲۵ آسیب به شبکه برق تهران طی جنگ رمضان

رکنا سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 13:31
رکنا اقتصادی: در نشست مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق با حضور وزیر نیرو، ضمن رونمایی از خودروهای برقی امدادی و کتاب «تجربه‌نگاری روابط‌عمومی‌ها در جنگ رمضان»، بر نقش کلیدی روابط عمومی‌ها در مدیریت مصرف انرژی و استفاده از فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی تأکید شد. عباس علی‌آبادی با اشاره به کاهش ۳ درصدی مصرف برق و صرفه‌جویی قابل توجه در حوزه آب شرب، از سیاست‌های حمایتی برای مشترکان خوش‌مصرف و برخورد با بدمصرف‌ها خبر داد و مدیریت مصرف را راهبرد اصلی عبور از ناترازی آب و برق عنوان کرد.
حمایت از خوش‌ مصرف‌ ها و برخورد با پرمصرف‌ ها و ماینرهای غیرمجاز / ثبت روزانه ۲۰ تا ۲۵ آسیب به شبکه برق تهران طی جنگ رمضان

به گزارش خبرنگار اقتصادی رکنا، امروز سه شنبه نشست مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق با حضور وزیر نیرو و مدیران ارشد برگزار شد. در این مراسم از کتاب «تجربه‌نگاری روابط‌عمومی‌ها در جنگ رمضان» و همچنین خودروهای برقی امداد صنعت آب و برق رونمایی شد. در این نشست بر ارتقای کیفیت روابط عمومی، استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی و هوش مصنوعی در اطلاع‌رسانی تأکید شد. همچنین یاد شهید سید ابراهیم نبوی گرامی داشته شد.

حمایت از خوش‌مصرف‌ها و برخورد با بدمصرف‌ها در دستور کار وزارت نیرو

عباس علی‌آبادی، وزیر نیرو، در نشست رونمایی از خودروهای عملیاتی برقی و دیدار با مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق، با تأکید بر ضرورت مدیریت مصرف انرژی گفت: سال گذشته برخلاف روند سال‌های گذشته که مصرف برق سالانه حدود ۵ درصد افزایش می‌یافت، مصرف برق کشور ۳ درصد کاهش پیدا کرد. به گفته وی، در حوزه آب شرب نیز به اندازه ظرفیت یک سد بزرگ صرفه‌جویی انجام شد که نشان‌دهنده همراهی مردم و اثرگذاری اقدامات اطلاع‌رسانی است.

وی با اشاره به شرایط ویژه کشور و لزوم مدیریت مصرف افزود: در کنار توسعه زیرساخت‌ها و ساخت نیروگاه‌های جدید، اصلاح الگوی مصرف و مشارکت عمومی مهم‌ترین راهکار عبور از ناترازی آب و برق است و در این مسیر، روابط عمومی‌ها نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی و جلب همکاری مشترکان دارند.

وزیر نیرو با بیان اینکه صنعت آب و برق کشور تحت شدیدترین تحریم‌ها همچنان پایدار و فعال است، اظهار داشت: در طی جنگ بیش از 6 هزار مورد آسیب به شبکه برق کشور وارد شد اما توانستیم به خوبی شبکه را پایدار کنیم. امروز توانمندی فنی ایران در این حوزه به حدی رسیده که بسیاری از کشورهای منطقه از تجهیزات و خدمات مهندسی ایران استفاده می‌کنند و این ظرفیت باید به‌درستی برای مردم تبیین شود.

علی‌آبادی همچنین از اجرای سیاست‌های تشویقی و بازدارنده برای مدیریت مصرف خبر داد و گفت: برنامه وزارت نیرو حمایت از مشترکان خوش‌مصرف و اعمال محدودیت هوشمند برای مشترکان پرمصرف است تا عدالت در توزیع آب و برق برقرار شود.

وی در ادامه با هشدار به استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق، به‌ویژه استخراج‌کنندگان غیرقانونی رمزارز، تصریح کرد: برخورد با سارقان برق با جدیت ادامه خواهد داشت و وزارت نیرو در این زمینه هیچ‌گونه مماشاتی نخواهد داشت.

وزیر نیرو با اشاره به لزوم همراهی مردم در ماه‌های گرم سال خاطرنشان کرد: اگر مشترکان تنها در ساعات اوج مصرف، مدیریت مصرف را رعایت کنند، امکان تأمین پایدار برق برای بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور فراهم خواهد شد.

علی‌آبادی در پایان ضمن قدردانی از عملکرد روابط عمومی‌های صنعت آب و برق طی دو سال گذشته، بر ادامه حمایت از برنامه‌های اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی تأکید کرد و گفت: با همکاری مردم، تلاش بخش‌های فنی و فعالیت مؤثر روابط عمومی‌ها، عبور موفق از تابستان پیش‌رو دور از دسترس نخواهد بود.

حدود ۵۰ درصد از این اصابت‌ها در استان تهران رخ داده است

کامبیز ناظریان در این مراسم با تأکید بر تعهد این صنعت به خدمت‌رسانی در همه شرایط گفت: در جریان این حوادث، هرچند در مقاطعی اختلال در شبکه باعث نگرانی مردم شد، اما نیروهای عملیاتی در کوتاه‌ترین زمان در محل حاضر شده و اقدامات لازم برای بازسازی و احیای شبکه را انجام دادند.

او با اشاره به تلفات انسانی در میان کارکنان صنعت برق افزود: در طول این دوره چهل‌روزه، تعدادی از نیروهای عملیاتی مجروح یا شهید شدند. به گفته وی، حدود ۵۰ درصد از اصابت‌ها در استان تهران رخ داده و روزانه به طور میانگین ۲۰ تا ۲۵ مورد آسیب به شبکه و تجهیزات ثبت شده است.

ناظریان همچنین اظهار کرد که با وجود حجم بالای خسارات، به دلیل برنامه‌ریزی و توان فنی موجود، مدیریت بحران به خوبی انجام شد و نگرانی‌ها به حداقل رسید.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد، تنها در حدود ۵۰ دقیقه پس از وقوع حادثه، اقدامات برای رفع خاموشی‌ها انجام می‌شد. در این عملیات‌ها حدود ۵ هزار نیروی انسانی به صورت شبانه‌روزی فعال بودند و بخشی از تعمیرات نیز از طریق سیستم‌های کنترل از راه دور انجام گرفت. همچنین از تجربه‌های گذشته در مدیریت بحران‌های مشابه نیز استفاده شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در پایان به یکی از مهم‌ترین عملیات‌ها اشاره کرد و گفت: در حادثه‌ای در شرق تهران که منجر به خاموشی حدود ۵۰۰ هزار نفر و اختلال در عملکرد چند بیمارستان شد، تیم‌های عملیاتی توانستند در کمتر از نیم ساعت برق بیمارستان‌ها را پایدار کنند و در حدود یک و نیم ساعت کل منطقه را به وضعیت عادی بازگردانند.

پیش‌بینی ۱۰۰ جایزه برای پیشنهادهای برتر 

محمد اله داد با اشاره به نقش اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها در مدیریت مصرف برق اظهار کرد: در این فراخوان از فعالان رسانه‌ای، خبرگان حوزه اطلاع‌رسانی و همچنین عموم مردم دعوت شده است پیشنهادهای عملیاتی خود برای کاهش مصرف برق را ارسال کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر افزود: این فراخوان از امروز آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند پیشنهادهای خود را به سرشماره ۳۰۰۰۶۱۲۱ ارسال کنند.

اله‌داد با اشاره به پیش‌بینی جوایز برای ایده‌های برتر گفت: در قالب این فراخوان، ۱۰۰ جایزه ۱۰ میلیون تومانی به پیشنهادهای برگزیده که قابلیت اجرا در حوزه مدیریت مصرف برق داشته باشند، اعطا خواهد شد.

وی همچنین فرزندان شهید نبوی، علی و کوثر را به عنوان سفیران مدیریت مصرف در برنامه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی مرتبط با مدیریت مصرف برق معرفی کرد. 

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه با اشاره به تلاش مجموعه صنعت برق در شرایط سخت از جمله دوره جنگ، بر اهمیت مشارکت مردم و نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق تاکید کرد.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.