کشف ۳۷۸ کیلوگرم گوشت گراز در قصابی ساری

خبرگزاری مهر دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 15:59
ساری- رئیس دامپزشکی ساری گفت: بازرسان دامپزشکی موفق به کشف و ضبط ۳۷۸ کیلوگرم گوشت غیرمجاز گراز از یک واحد قصابی شدند. متخلف دستگیر و واحد صنفی پلمپ شده است.  

به گزارش خبرنگار مهر، آروین کبیری بعدازظهر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر عرضه گوشت ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت در یک قصابی، بازرسان نظارت بهداشتی این اداره در بازدید سرزده موفق به کشف و ضبط ۳۷۸ کیلوگرم گوشت غیرمجاز از نوع گراز وحشی در یکی از واحدهای قصابی این شهر شدند.

وی با اشاره به مخاطرات شدید مصرف گوشت گراز برای سلامت عمومی افزود: این گوشت می‌تواند ناقل بیماری‌های مشترک خطرناک بین انسان و دام از جمله تریشینوز (بیماری کرم حلقوی)، بروسلوز (تب مالت) و سایر عفونت‌های انگلی باشد. به همین دلیل، عرضه و مصرف آن به طور کامل ممنوع است.

کبیری تصریح کرد: کارشناسان ما ضمن توقیف کامل محموله، پرونده تخلف را تنظیم و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع دادند. همچنین این واحد صنفی با حضور نیروی انتظامی پلمپ و فرد خاطی نیز بازداشت شده است.

رئیس اداره دامپزشکی ساری در پایان با قدردانی از مشارکت مردمی، تأکید کرد: شهروندان هرگونه موارد مشکوک به عرضه فرآورده‌های گوشتی غیرمجاز را از طریق سامانه ارتباطی 1512 یا اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی گردد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.