سوختگیری پشت سر هم با کارت آزاد جایگاه برای یک خودرو اجحاف در حق دیگران است  

الف جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 13:17
سخنگوی صنف جایگاههای سوخت کشور گفت: اقدام کسانی که در هر بار مراجعه،سوختگیری پشت سرهم از کارت آزاد جایگاهها برای خودروشان انجام می دهند،خصوصا خودروهایی که کارت سوخت شخصی دارند و استفاده نمی تکنند، قانونی نیست و اجحاف در حق دیگران است.

رضانواز- سخنگوی صنف جایگاه های سوخت کشور -  در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تصمیماتی که سیاستگذاران در مورد تعداد و نحوه استفاده از کارت آزاد جایگاهها اتخاذ کرده اند این کارتها فقط برای افرادی که مازاد مصرف دارند یا کارت سوخت شخصی ندارند در جایگاهها قرار گرفته است و جهت استفاده در شرایط اضطرار تعبیه شده اند. 

وی افزود: آمارها نشان میدهد حدود کمتر از ۲۰ درصد از دارندگان خودرو نیاز به کارت جایگاه دارند و با توجه به میزان شارژ سهمیه کارتهای سوخت شخصی و عدم استفاده برخی از دارندگان خودرو از کارت خود و استفاده غیرمنطقی و حتی چندباره از کارت سوخت آزاد جایگاهها در هر مراجعه،شاهد معطلی، اتلاف وقت سایرین و محدود شدن کارت جایگاه هستیم و پاسخگویی برای کارکنان جایگاه با مشکل مواجه می شود.

نواز گفت: لازم به ذکر است که برابر قانون تعداد و شارژ کارت های آزاد جایگاهها نامحدود نیست و توصیه ما برای کسانی که کارت سوخت ندارند یا مازاد مصرف دارند، مراجعه به جایگاهها در ساعات غیرشلوغ است. 

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرم سال و مسافرتها و استفاده بیشتر خودروها از کولر، مصرف بنزین افزایش می یابد و در این شرایط اگر از کارت سوخت شخصی استفاده کمتری شود و تمایل مردم به استفاده از کارتهای آزاد جایگاهها بیشتر باشد، کسانی که واقعا کارت ندارند برای سوختگیری با مشکل مواجه می شوند. اصولا استفاده از کارت سوخت شخصی که هم اکنون یک روزه هم صادر می شود و در دسترس است نباید کمرنگ شود تا بدون مشکل خاصی شاهد توزیع دقیق سوخت به همه مردم، کاهش صف ها و معطلی ها باشیم. 

سخنگوی صنف جایگاه های کشور تشریح کرد: همچنین پیشنهاداتی داریم که مسئولان ساز و کاری فراهم کنند تا از طریق ثبت نام افرادی که مازاد مصرف دارند، شرایطی جهت استفاده از نرخ سوم با کارت سوخت شخصی خودرو برای ایشان فراهم شود.

نواز در پایان گفت: بیشترین مشکل در این خصوص را در استان تهران مشاهده می کنیم و درخواست داریم مردم از کارت سوخت شخصی استفاده کنند و  استفاده از وسایط نقلیه عمومی را جدی بگیرند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.