پایان سفر یک‌روزه عراقچی به پاکستان

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:35
سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از انجام دیدار‌های فشرده با مقامات بلندپایه پاکستان اسلام‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.

پایان سفر یک‌روزه عراقچی به پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشورمان در جریان این سفر یک‌روزه با «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر، «آصف زرداری» رئیس جمهور «اسحاق دار» وزیر امور خارجه و فرمانده ارتش و برخی دیگر از مقامات عالی این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

عراقچی در این دیدار‌ها با ابلاغ پیام مقام‌های عالی‌رتبه ایران، بر عزم جمهوری اسلامی برای تعمیق روابط با پاکستان و ایفای نقش فعال در مسیر صلح و ثبات منطقه‌ای تاکید کرد.

در این دیدار‌ها طرف پاکستانی نیز با اشاره به روابط تاریخی، فرهنگی و دینی میان دو کشور، خواستار گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های تجارت، انرژی، امنیت مرزی و اتصال منطقه‌ای شد. مقامات پاکستانی همچنین با ابراز نگرانی از اقدامات تحریک‌آمیز اخیر هند، خواستار تحقیقات بی‌طرفانه بین‌المللی درباره حادثه پهلگام شدند.

عراقچی در فرودگاه نور خان شهر راولپندی از سوی «اسد گیلانی» معاون منطقه‌ای وزارت خارجه پاکستان و «رضا امیری‌مقدم» سفیر جمهوری اسلامی ایران بدرقه شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.