تأکید ایران و بولیوی بر تقویت همکاری‌ها در صنعت نفت

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:29
وزیر نفت در دیدار با وزیر انرژی و هیدروکربن بولیوی بر آمادگی ایران برای گسترش و تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تأکید کرد.

*** تأکید ایران و بولیوی بر تقویت همکاری‌ها در صنعت نفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محسن پاک‌نژاد وزیر نفت امروز (دوشنبه، هشتم اردیبهشت) در دیدار با الخاندرو گالاردو بالدیویزو وزیر انرژی و هیدروکربن بولیوی گفت: با توجه به توانمندی شرکت‌های ایرانی در حوزه اکتشاف، می‌توانیم تجربه‌های موفق این شرکت‌ها را در زمینه فعالیت‌های اکتشافی در دست اجرا در کشور بولیوی به اشتراک بگذاریم و در این مسیر همکاری مؤثری داشته باشیم.

محسن پاک‌نژاد با اشاره به توانایی‌های بولیوی در تولید برق از انرژی خورشیدی و فناوری‌های مرتبط تصریح کرد: خرسندیم که بتوانیم از این تجربیات و دانش فنی در سرزمین جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شویم.

علاقه بولیوی به استفاده از تجربیات ایران

وزیر انرژی و هیدروکربن بولیوی، ضمن ابراز تسلیت و همدردی با مردم ایران به‌دلیل حادثه انفجار در بندر شهید رجایی استان هرمزگان، تأکید کرد: با توجه به توانمندی شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ۱۴۰۴ (ایران‌اکسپو)، فرصت مناسبی برای گسترش همکاری میان دو کشور، به‌ویژه در زمینه‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی فراهم شده است.

الخاندرو گالاردو بالدیویزو اظهار کرد: علاقه زیادی به بهره‌گیری از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در زمینه طراحی، ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه‌های نفتی در این کشور وجود دارد.

وزیر انرژی و هیدروکربن بولیوی با اشاره به توانایی‌ها و دستاورد‌های کشورش در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار کرد: به نظر می‌رسد برای گسترش همکاری‌ها در این حوزه، هیئت‌های فنی دو کشور باید هرچه سریع‌تر تشکیل شوند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.