ایمن‌سازی سایت‌های آب‌شیرین‌کن بندرعباس در پی وقوع حادثه اخیر

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:28
مدیرکل دفتر هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، از اعزام تیم‌های واکنش سریع به بندر شهید رجایی و اجرای اقدامات فوری برای ایمن‌سازی سایت‌های آب‌شیرین‌کن بندرعباس در پی وقوع حادثه اخیر در استان هرمزگان خبر داد.

*** ایمن‌سازی سایت‌های آب‌شیرین‌کن بندرعباس در پی وقوع حادثه اخیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی جهانیان، مدیرکل دفتر هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با توجه به استقرار سایت آب‌شیرین‌کن‌های تأمین‌کننده آب شرب بندرعباس در محدوده بندر شهید رجایی، بلافاصله پس از وقوع حادثه، هماهنگی‌های لازم انجام و با اعزام تیم واکنش سریع و مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اقدامات فنی آغاز شد.

وی با اشاره به بازرسی‌های فنی انجام‌شده اظهار داشت: بخشی از ساختمان سایت آب‌شیرین‌کن «شایا» دچار تخریب سازه‌ای شده بود که به سرعت تیم لجستیکی و پیمانکاران مربوطه برای ایمن‌سازی و رفع نواقص مستقر شدند.

جهانیان همچنین از ورود مازوت و قیر مذاب حاصل از انفجار به یکی از آبراهه‌های اصلی (خور) خبر داد و افزود: در پی این حادثه، با اتخاذ تدابیر و هماهنگی‌های لازم، با احداث چندین خاکریز در مسیر رودخانه، از ورود رسوبات آلاینده به تأسیسات آب‌شیرین‌کن‌ها جلوگیری به عمل آمد.

مدیرکل دفتر هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: همچنین به منظور تسریع در عملیات اطفای حریق، اقدامات موثری برای پشتیبانی و تأمین آب مورد نیاز آتش‌نشانان نیز انجام شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.