برای عبور از تنش‌آبی، باید درست مصرف کنیم

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:25
فرماندار تهران گفت: راهکار اصلی برای عبور از تنش‌آبی، فرهنگ‌سازی برای مصرف درست آب است.

برای عبور از تنش‌آبی، باید درست مصرف کنیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین خوش‌اقبال روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان تهران با اشاره به بحران کم‌آبی پایتخت، افزود: چاره‌ای جزء فرهنگ‌سازی در مدارس و ادارات برای گذر از تنش‌آبی پیشرو نداریم.

وی تصریح کرد: سال‌های متمادی است که رهبر معظم انقلاب، نامی اقتصادی برای سال جدید در نظر می‌گیرند، با توجه به اهمیت این موضوع در کشور، همه دستگاه‌ها باید تلاش خود را در راستای تحقق شعار «سرمایه‌گذاری برای تولید» انجام دهند.

معاون استاندار تهران با اشاره به اهمیت و نقش ویژه معلمان در آینده کشور، گفت: دبیران نماد پیوند علم و بصیرت در جامعه هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت: وزارت صمت بر اساس شعار سال یعنی «سرمایه گذاری در تولید» سیاست خود را پیش می‌برد؛ همه دستگاه‌ها نیز باید وظیفه خود را در قبال اجرا و به ثمر نشستن این سیاست انجام دهند.

محمود سیجانی، افزود: وزارت صمت در حوزه تولید، تجارت، نظارت بر بازار و صادرات و واردات وظیفه اصلی خود را متصور است. تنها صنعتی که باتوجه به شرایط ویژه پایتخت اجازه استقرار در تهران را دارد، صنایع دانش‌بنیان است.

 در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: برنامه اصلی ما در سال جدید «ایمنی، تولید بدون حادثه و عدالت در آموزش کارگری» است.

امیرحسین سام‌دلیری، با بیان اینکه یکی از اقدامات قابل تقدیر در سال جدید متناسب‌سازی و افزایش حقوق کارگران بود، افزود: افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران زیر پنج درصد در تورم کشور تاثیرگذار بوده است.

رییس اتاق اصناف تهران نیز گفت: اصناف بزرگترین تشکل مردمی غیردولتی در کشور هستند.

 حمیدرضا رستگار، افزود:اصناف می‌توانند با سرمایه‌گذاری کم، بازدهی بالایی برای پویایی تولید کشور داشته و در تحقق شعار سال فعالانه عمل کنند. در برخی حوزه‌ها عقب ماندگی داریم؛ به عنوان نمونه با اینکه تمام امکانات و توان تولید فولاد و رسیدن به چشم‌انداز مورد نظر را دارا هستیم، امسال ۱۵ میلیون تن از تولید فولاد عقب هستیم؛ این موضوع دلایلی مختلفی از جمله حمایت نکردن و سنگ‌اندازی برخی نهاد‌ها دارد.


*رفع ۳۴۴ نقطه حادثه‌خیز در تهران
معاون حمل و نقل ایمنی پلیس راهور تهران نیز با اشاره به برنامه‌های پلیس در سال ۱۴۰۴ گفت: رفع نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز در دستور کار است، سال گذشته ۴۵۸ نقطه حادثه‌خیز در تهران وجود داشت که ۳۴۴ نقطه آن رفع شده است.

 سرهنگ مصطفی گودرزی ادامه داد: موتورسیکلت‌سواران از کاربران آسیب‌پذیر هستند و باید به آن توجه و در استفاده از کلاه ایمنی الزام بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ارتقای ایمنی تردد عابرین پیاده، بهسازی و مناسب‌سازی پیاده‌راه‌ها، ارتقای ایمنی تردد در بزرگراه‌ها، بهسازی معابر، جداسازی معابر دوطرفه، آرام‌سازی معابر با نصب سرعت‌گیر، آشکاری سازی موارد پر تصادف شبانه، شناسایی رانندگان پر خطر، ایمن سازی لاین اضطرار تونل‌ها، ارتقا ایمنی محل سوار شدن به اتویوس در ایستگاه‌ها، کاهش آمار تصادفات فوتی‌ها، افزایش ایمنی تردد وسایل حمل بار، افزایش ایمنی موتورسواران در دستور کار است.

 مدیرعامل شرکت تامین و تصفیه آب تهران نیز گفت: ۲۵ درصد آب کشور به اندازه ۹ استان، در تهران مصرف می‌شود. امیدواریم تا ۳۱ شهریور خط دوم آب طالقان به تهران انتقال داده شود تا در کنار آن برخی از اقدامات همچون حفر ۷۰ حلقه چاه انجام شود، در این راستا خواستار این هستیم که فرمانداری به ما کمک کند تا طرح‌ها را به نتیجه برسانیم.

حسام خسرویان ادامه داد: کار سخت است، اما درخواست داریم ادارات با مدیریت مصرف و کاهش مصارف در ۶ ماه اخیر ما را همراهی کنند. با نصب تجهیزات کاهنده و مدیریت مصرف می‌توان ۳۰ درصد آب را صرفه‌جویی کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.