هشدار درباره آمار مصدومان منتهی به چهارشنبه آخر سال

صدا و سیما چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 10:43
رئیس سازمان اورژانس کشور درباره افزایش تعداد مصدومان حوادث منتهی به چهارشنبه آخر سال هشدار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما، آقای دکتر پیرحسین کولیوند در نشست خبری "پویش اهدای خون فرشته نجات" که با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در سازمان مرکزی اورژانس کشور برگزار شد افزود: اگر قبلا در حوادث منتهی به چهارشنبه آخر سال ۵۰ مصدوم داشتیم، اما امسال این تعداد تاکنون به ۱۴۴ نفر رسیده است.
وی ادامه داد: تاکنون حتی ۲۰ نفر قطع عضو و ۵۴ نفر دچار سوختگی شدید شده و از طرفی ۳۴نفر نیز از ناحیه چشم آسیب دیده اند.
دکتر کولیوند با بیان اینکه بیشتر آسیب دیدگان بین سنین ۶ تا ۱۸ سال هستند از خانواده‌ها خواست در روز‌های پیش رو بیشتر از زمان معمول از فرزندان خود مراقبت کنند.
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: استان تهران کمترین مصدوم و شهر تهران بیشترین مصدوم را داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در مدیریت حوادث منتهی به چهارشنبه آخر سال در سال ۹۷ موفق بودیم و در سال ۹۸ به دلیل کرونا و تعطیلی مدارس هم وضع خوبی داشتیم، اما امسال به نظر می‌رسد آمار‌های هفته‌های اخیر نگران کننده و هشدار دهنده است که در این زمینه مدیریت خانواده‌ها نقش اصلی را ایفا می‌کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.