وزیر ارتباطات: اختلالات اخیر اینترنت فنی است، هیچ حمله سایبری نداشتیم

الف شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:27
وزیر ارتباطات درباره اختلال اینترنت در دو روز گذشته گفت: گمانه زنی هایی می شود که حمله سایبری شده است؛ به هیچ وجه هیچ حمله ای اتفاق نیفتاده و یک مشکل فنی بود که من به دوستان دستور دادم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

به گزارش تسنیم، عیسی زارع پور در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم درباره چرایی اختلال اینترنت طی دو روز گذشته، اظهار داشت: دیروز اختلالی نداشتیم. همین الان که در همایش بودم بخاطر بارندگی در خوزستان 30 درصد سایت های سیار قطع شده بود که دوستان درحال پیگیری آن هستند.

وی در پاسخ به تأکید تسنیم که یعنی الان مشکل اختلال اینترنت فقط در استان خوزستان وجود دارد؟ گفت: خیر، حادثه یک امر طبیعی است و ممکن است هر لحظه اتفاق بیفتد. یروز هم بخش هایی از اینترنت ترکیه قطع شده بود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: روز شنبه در شبکه زیرساخت کشور یک مشکل فنی پیش آمده بود و حدود نیم ساعت شاید 25 درصد ظرفیت کشور دچار مساله شد و مشکلاتی را برای برخی از مردم به وجود آورد.البته شرکت زیرساخت هم اطلاعیه داد و عذرخواهی هم کردند. بلافاصله مساله حل شد.

او تأکید کرد: گمانه زنی هایی می شود که حمله سایبری شده است؛ به هیچ وجه هیچ حمله ای اتفاق نیفتاده و یک مشکل فنی بود که من به دوستان دستور دادم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

زارع پور گفت: ما شبانه روز درحال تلاش برای فراهم کردن زیرساخت های با کیفیت و پرقدرت و با سرعت بالا هستیم؛ هفته قبل در ساوه اینترنت فیبرنوری را به مردم ارائه دادیم که سرعت آن 70-80 برابر سرعت اینترنتی است که شما الان استفاده می کنید. انشالله به مرور این پروژه در کل کشور افتتاح می شود و همه شما تجربه متفاوت تری از استفاده از اینترنت خواهید داشت.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.