توقف جنایت جنگی در غزه، پیام محور مقاومت به رژیم صهیونیستی

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:02
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به شکست رژیم جعلی صهیونیستی در میادین مختلف، گفت: امروز این رژیم انتقام شکست‌های پی‌درپی و ضعف گنبد آهنین خود را از زنان و کودکان بی‌دفاع غزه می‌گیرد و پیام اتحاد محور مقاومت و کشور‌های اسلامی به رژیم صهیونیستی نیز توقف هرچه سریع‌تر جنایت جنگی در غزه است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به همراه مرتضی محمودوند و سیداحمد آوائی دیگر اعضای این کمیسیون در جریان سفر به دمشق، با هلال الهلال دستیار دبیرکل حزب بعث عربی سوریه دیدار و گفتگو کردند.
 
عزیزی در ابتدای این دیدار ضمن عرض تسلیت به دلیل حادثه تروریستی دانشکده افسری حمص توسط رژیم صهیونیستی، گفت: رژیم جعلی صهیونیستی در غزه شکست سنگینی در میدان متحمل شد و اکنون انتقام این شکست را از زنان و کودکان بی دفاع غزه می‌گیرد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه گنبد آهنین و دیوار‌های چندین میلیارد دلاری که رژیم صهیونیستی ساخته بود همه در هم شکسته شد، عنوان کرد: بهترین دوستی‌ها در سختی‌ها شکل می‌گیرند و دوستی ایران و سوریه نیز در سختی‌هایی مانند جنگ صدام علیه ایران و حوادث تروریستی در سوریه تقویت شده و اکنون هم جمهوری اسلامی همواره در کنار محور مقاومت است.
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اکنون اتحاد محور مقاومت و کشور‌های اسلامی این پیام را به رژیم صهیونیستی می‌دهند که باید هر چه سریع‌تر جنایت جنگی را متوقف کند.
 
هلال الهلال نیز در این دیدار با بیان اینکه همیشه جمهوری اسلامی ایران در خنثی سازی توطئه‌های غربی‌ها علیه سوریه و محور مقاومت نقش موثری ایفا کرده است، بیان کرد: طنز روزگار این است که غربی‌ها پرچم دفاع از حقوق بشر را در دست گرفته‌اند در حالی که هیچ‌گاه در رفتارشان حقوق بشر را رعایت نکرده اند، آخرین نمونه آن هم رای مخالف آمریکا به قطعنامه محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه است.
 
دستیار دبیرکل حزب بعث عربی در ادامه افزود: بشار اسد سال ۲۰۰۵ به این نتیجه رسید که نمی‌توانیم به غرب اطمینان داشته باشیم لذا با شرق ارتباط گرفتیم و ارتباط گرفتن با روسیه و ایران نتایج خوبی به دنبال داشت و اکنون روابط تهران و دمشق برادرانه است.
 
وی همچنین با تاکید بر اینکه سوریه همواره از مسئله فلسطین حمایت می‌کند، اظهار کرد: بعد از سقوط بغداد در سال ۲۰۰۳ سفری به دمشق انجام شد و از سوریه خواستند تا همه گروه‌های مقاومت را از سوریه اخراج شوند، در غیر این صورت با تانک به سمت دمشق می‌آیند. در آن زمان اسد به کالین پاول گفت «گروه‌های فلسطینی فقط از یک مسیر به خارج از سوریه می‌روند و آن زمان آزادی فلسطین است که به سمت کشورشان باز می‌گردند.» همان زمان فهمیدند سوریه از مسئله فلسطین کوتاه نمی‌آید و مورد هدف دشمنان قرار گرفت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.