مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از برگزاری دوره تخصصی توان افزایی ویژه ۲۰۰ امدادگر و نیروی عملیاتی این جمعیت در حوزه جستوجو و نجات در سیلاب همزمان با آغاز فصل بارشها و افزایش احتمال وقوع سیلابها در کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، شاهین فتحی گفت: دوره توان افزایی و بازآموزی تیمهای عملیاتی استان تهران از ۵ تا ۶ مهرماه در «فشافویه» برگزار شد.
وی افزود: در این دوره امدادگران و تیمهای عملیاتی هلالاحمر، در آغاز فصل پاییز و شروع بارشها و افزایش احتمال وقوع سیلاب در کشور، آموزشهای عملی از جمله کار با دستگاه GPS، جهت یابی و نقطه یابی، تمرین عملیاتی سناریوی حادثه، جستوجو و نجات در محیطهای آبی رودخانه و سیلاب، نحوه کار با قایقهای موتوری و تجهیزات کاربردی نجات در آب و شیوههای حمل غریق را تمرین کردند.
فتحی گفت: در این دوره عملی از تجهیراتی مانند ۱۱ دستگاه قایق و سایر تجهیزات لازم به کارگیری شده است.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.