تلفات گردباد می‌سی‌سی‌پی به ۲۶ نفر رسید

الف جمعه 11 اردیبهشت 1405 - 19:42
در حالیکه عملیات جستجو و نجات در ایالت «می‌سی‌سی‌پی» ادامه دارد، تلفات گردباد ویرانگر در این ایالت به ۲۶ نفر افزایش یافت.

به گزارش فارس، در حالیکه عملیات جستجو و نجات در «می‌سی‌سی‌پی» پس از وقوع یک گردباد مرگبار در این ایالت آمریکا ادامه دارد، مقام‌های محلی اعلام کردند که تعداد تلفات این حادثه به ۲۶ نفر افزایش یافته است.

 

بنا بر گزارش شبکه «بی بی سی»، در پی وقوع گردباد روز جمعه هفته گذشته، دست‌کم ۲۵ نفر در ایالت می‌سی‌سی‌پی و یک نفر در آلاباما جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

طبق این گزارش، شدت توفان به اندازه‌ای بوده است که چندین شهر روستایی ویران شد و «رولینگ فورک» در غرب شهرستان شارکی تقریباً به طور کامل از بین رفت.

«تیت ریوز» فرماندار ایالت می‌سی‌سی‌پی وضعیت اضطراری را برای کمک به رسیدگی به شرایط به وجود آمده اعلام کرده است.

از طرف دیگر، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نیز تصاویر منتشر شده از حادثه می‌سی‌سی‌پی را «دلخراش» توصیف کرد و گفت: «دولت فدرال هرکاری که بتواند را برای کمک انجام می‌دهد».

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که توفان‌ و تندبادهای شدیدی قرار است امروز (یکشنبه) به وقت محلی، بخش‌هایی از آلاباما و جورحیا را درنوردد و تگرگ‌هایی را نیز به همراه خواهد داشت.

«سام امرسون» از دانشکده هواشناسی دانشگاه اوکلاهما گفت که این گردباد با کالیبر بسیار بالا، زباله‌هایی را در ارتفاع ۹۱۴۴ متری بالا برده است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.