آخرین وضعیت تولید شربت استامینوفن در کشور

گسترش نیوز یکشنبه 22 آبان 1401 - 15:51
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در توضیح اقدامات انجام شده در جهت رفع کمبود برخی اقلام دارویی گفت: تولید انواع شربت و سوسپانسیون استامینوفن طی آبان ماه با افزایش ۲ برابری نسبت به ماه گذشته، از ۴ میلیون عدد فراتر رفت.

محمد پیکان‌پور با اشاره به بروز زودهنگام آنفلوانزا در مهرماه و افزایش مصرف داروهای سرماخوردگی، آنتی بیوتیک‌ها و سرم، اظهار کرد: طی ماه گذشته (مهرماه) شربت استامینوفن مصرف شده کمتر از ۲ میلیون بطری بود که میزان تولید تنها طی ۲۱ روز آبان ماه از ۴ میلیون فراتر رفته است.

وی در مورد تامین انواع آنتی بیوتیک‌ها گفت: میزان تولید آنتی‌بیوتیک نسبت به ماه‌های گذشته سه‌ برابر شده و ثبت سفارش واردات ۶میلیون عدد آنتی‌بیوتیک نیز صورت گرفته است که امیدواریم تولید و واردات در کنار هم پاسخگوی کمبود مقطعی بازار باشند.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: با اقدامات مناسب صورت گرفته در حل چند مشکل صنعت داروسازی اعم از اعمال نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به یک درصد از ابتدای سال، پیگیری رفع موانع اعطای تسهیلات ۱۵ هزار میلیاردی به صنعت داروسازی و پرداخت ۲۴ ساعته ارز واردات دارو و مواد اولیه، امیدواریم بزودی در مورد تامین انواع آنتی بیوتیک ها، استامینوفن، پروفن و ... مشکلات موجود رفع شود.

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.