از ورود اسکوتر برقی به تهران چه خبر؟

گسترش نیوز شنبه 21 آبان 1401 - 09:55
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت ورود اسکوتر برقی به معابر تهران توضیحاتی ارائه کرد.

مجتبی شفیعی، در مورد سرانجام استفاده از اسکوتر برقی در شهر تهران گفت: مدتی است که اسکوترهای برقی در برخی از بوستان های تهران فعال هستند و مردم می‌توانند از این وسیله استفاده کنند اما آن چیزی که ما در سازمان حمل و نقل به دنبال آن هستیم،  این است که از اسکوتر برقی به عنوان یک مد حمل و نقلی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حال تدوین مدل اقتصادی برای سرمایه گذاران هستیم گفت: با طراحی یک مدل اقتصادی باید کاری کنیم  تا سرمایه گذاری برای متقاضیان جذاب شود و توجیه اقتصادی پیدا کند.

وی با بیان اینکه اسکوتر برقی ملاحظات فنی دارد، گفت: پلیس در مورد استفاده از اسکوتر برقی در معابر تهران ملاحظات و سوالات  به حقی داشته و معتقد است که در دنیا هنوز در استفاده از اسکوتر به عنوان یک وسیله نقلیه بحث است و هنوز استانداردهای آن قطعی نشده است.

شفیعی ادامه داد: پلیس سوالاتی در مورد میزان سرعت اسکوترها و نحوه تردد اسکوتربرقی دارد که آیا در معابر خاص  و تفکیک شده از خودروها حرکت کنند یانه و در کل در مورد ضوابط استفاده از اسکوتر ابهام دارد، چرا که در  برخی از کشورها برای اسکوتر سواری هنوز ابهامات فنی وجود دارد.

شفیعی افزود: تا حل این ابهامات و وضع ضوابط  نمی توان از اسکوتر به عنوان یک مد حمل و نقلی بهره برد.

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.