پای استارتاپ‌ها به فرابورس باز شد

گسترش نیوز جمعه 05 آذر 1400 - 17:56
به گفته مدیر عامل فرابورس ایران ضوابط خاص استارتاپ‌ها برای ورود به بازار سرمایه فراهم و در سازمان بورس نیز تصویب شده است.
پای استارتاپ‌ها به فرابورس باز شد

 امیر هامونی، مدیر عامل فرابورس ایران، گفت: در قدم اول شرکت تپسی به عنوان اولین استارتاپ در فرابورس پذیرش شد و سایر استارتاپ‌ها مثل فیلیمو هم درخواست پذیرش در فرابورس را داده‌اند که در حال بررسی است.هامونی گفت: شرکت‌های استارتاپی به دلیل دارایی‌های نامشهود زیادی که دارند نسبت به سایر شرکت‌های بازار سرمایه با ریسک بالاتری مواجه هستند و به همین دلیل در قدم اول برای عرضه اولیه این شرکت‌ها، سهام آنها به مردم عرضه نمی‌شود بلکه به طور غیر مستقیم و از طریق مشارکت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر نهادهای مالی عرضه اولیه انجام خواهد شد.

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: این شرکت‌ها مثل همه بنگاه‌هایی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند، باید شرایط پذیرش را که توسط فرابورس مشخص شده، احراز کنند.

او ادامه داد: همچنین علاوه بر شرایط فوق، شروط ۱۷ گانه‌ای نیز توسط کارگروه استارتاپ‌ها تعیین شده که باید آن‌ها را پیش از ورود به بازار سرمایه فراهم کنند. مثلا باید درصدی از سهام خود را نزد هیئت پذیرش فرابورس به وثیقه بگذارند تا زمانی که ریسک‌های شرکت به حداقل رسید این سهام به مرور در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

همچنین از دیگر شرط‌های مهم صیانت از داده‌های محرمانه کاربران مردمی است که باید تاییدیه‌هایی پیرامون این موضوع به فرابورس ارائه کنند.

 

منبع: روابط عمومی فرابورس ایران

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.