افزایش سهم گاز طبیعی در سبد انرژی چین

اقتصاد آنلاین یکشنبه 06 تیر 1400 - 20:18
شرکت ملی نفت چین اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۵ سهم گاز طبیعی در سبد انرژی این کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش رویترز، شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی) انتظار دارد این کشور سهم زغال‌سنگ از سبد انرژی مصرفی این کشور را کاهش دهد و تا سال ۲۰۳۰ میلادی به ۴۴ درصد و تا سال ۲۰۶۰ به هشت درصد برساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ چین در نظر دارد از گاز طبیعی بیشتری برای تحقق اهداف تغییرات آب و هوایی استفاده کند.

ژو خینگشان، مدیر ارشد برنامه‌ریزی این شرکت روز پنجشنبه (سوم تیرماه) گفت: انتظار می‌رود سهم گاز طبیعی در سبد انرژی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده زغال سنگ جهان در سال ۲۰۳۰ به ۱۲ درصد برسد، این رقم در سال ۲۰۲۰، ۸.۷ درصد بود. انتظار می‌رود سهم گاز طبیعی در مصرف انرژی از سال ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۵ به‌طور قابل توجهی افزایش یابد.

این غول انرژی انتظار دارد زغال سنگ ۴۴ درصد، نفت ۱۸ درصد، گاز طبیعی ۱۲ درصد و سوخت‌های غیر فسیلی ۲۶ درصد مجموع سبد انرژی چین در سال ۲۰۳۰ را تشکیل دهند.

برآورد شده است که در سال ۲۰۶۰ زغال سنگ ۸ درصد، نفت ۶ درصد، گاز طبیعی ۱۱ درصد و سوخت‌های غیر فسیلی ۷۵ درصد مجموع سبد انرژی چین را به خود اختصاص دهند.

منبع خبر "اقتصاد آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.