میزان فوتی‌های استان نسبت به جمعیت آن پایین است

صدا و سیما چهارشنبه 01 اردیبهشت 1400 - 12:03
استاندار تهران: میزان فوتی‌های استان نسبت به جمعیت شاخص اش پایین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گفت: این پایین بودن شاخص فوتی‌ها ناشی از اقدامات و عملکرد خوب بیمارستان‌های بزرگ تهران است.
وی گفت: از بهمن سال ۹۸ که این ویروس در کشور ما شیوع پیدا کرد تا امروز همه کادر سلامت اقدامات بسیار ارزشمندی انجام دادند و باید در هفته سلامت که در آن هستیم قدردان زحمات آن‌ها باشیم.
استاندار تهران افزود: آمار‌ها نشان دهنده این است که ما دراوج سوم، دوم و اول بیماری یک مدت زمان بیماران سرپایی ما افزایش پیدا می‌کرد و در پی آن تعداد بستری‌ها افزایش پیدا می‌کرد و تعداد فوتی‌ها افزایشی می‌شد، اما در اوج چهارم همه چیز فرق کرده است و همه آن‌ها همزمان اتفاق می‌افتد اعم از مراجعان سرپایی، بستری‌ها و میزان فوتی‌ها روند صعودی دارند.
آقای محسنی بندپی گفت: آن چیزی که می‌تواند در مهار این بیماری کمک کند این است که از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.
وی افزود: اکنون واکسیناسیون استان نسبت به جمعیت نتوانسته به آن جامعه هدف خود برسد.
استاندار تهران در ادامه به اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: در شرایط قرمز و نارنجی که اعلام شد که چه گروه‌ها و مشاغلی مجاز به فعالیت هستند بنابراین سرو غذا در رستوران‌ها جزو مشاغلی است که محدودیت دارد و تنها فعالیت بیرون بر‌ها مجاز است.
آقای محسنی بندپی ادامه داد: طبق گزارش‌های کمیته درمان ما حداقل دو هفته دیگر این شرایط روند افزایش بیماران را داریم که روند نظارت‌ها نیز باید افزایشی باشد.
وی گفت: طبق بازدیدی که از دستگاه‌های ملی داشتیم برخی از دستگاه‌ها کارکنان شان ماسک نداشتند و برخی از دستگاه‌ها نیز مانند شرکت ملی نفت با وجود ابلاغیه از بازرسی‌ها ممانعت کردند که وقتی اصناف این رفتار ادارات و دستگاه‌ها را ببینند چه فکری می‌کنند و ما این موارد را کتباً به قرارگاه اعلام کردیم.

 اختصاص ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی به بیماران کرونا 

محسنی بندپی در ادامه افزود: بعد از اتوبوس و مترو یکی از مراکز سرایت ویروس کرونا در رستوران هاست که نیاز به نظارت بیشتری است و رستوران‌ها تنها مجاز به ارائه غذا به شکل بیرون‌بر هستند.
وی گفت: با توجه به اینکه تعداد مراجعات، بستری‌ها و فوتی‌ها در موج چهارم کرونا در تهران رو به افزایش است، در همه ابعاد نظارت‌ها اعم از نظارت بر اصناف و ادارات باید تشدید شود و حتما در استان تهران با این حجم از تراکم بالای جمعیتی نیازمند تشدید نظارت‌ها هستیم.
وی به میزان فوتی‌ها در بیمارستان‌ها اشاره کرد و افزود: هم اکنون میزان فوتی‌ها در بیمارستان‌های بزرگ تهران ۱۱درصد و در بیمارستان‌های به نسبت کوچک‌تر ۲۵درصد است که ناشی از اقدامات خوب و تجهیزات در بیمارستان‌های بزرگ است و نیازمند تقویت بیمارستان‌های تهران دربحث اکسیژن ساز هستیم.
استاندار تهران در ادامه به افزایش میزان تخت‌های بیمارستانی در استان تهران اشاره کرد و ادامه داد: اکنون ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی و ۱۰۰۰ تخت اورژانس را به بیماران کرونایی اختصاص داده ایم.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا دو هفته نیز در استان تهران شاهد افزایش مراجعات سرپایی به مراکز درمانی استان باشیم گفت:سهمیه واکسیناسیون استان تهران باید افزایش پیدا کند و این مطالبه همه ارکان سلامت استان است.

 راه‌اندازی خط ۶۰۷۰ در ستاد کرونا استان برای جایابی بیماران 

استاندار تهران گفت: راه‌اندازی خط ۶۰۷۰ در ستاد کرونا استان اهمیت و تاثیر مضاعفی دارد چرا که نسبت به اعلام تخت‌های بیمارستانی به بیماران اقدام می‌کنند که این امر در جایابی بیماران اثرگذار است.
محسنی بندپی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان تهران اظهار داشت: اقداماتی که استانداری تهران و دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار دارند پیگیری شده و رسانه‌ها نیز در بحث آگاه سازی و ایجاد حساسیت مردم اقدام می‌کنند.
وی گفت: راه‌اندازی خط ۶۰۷۰ در ستاد کرونا استان اهمیت و تاثیرگذاری مضاعفی دارد چرا که نسبت به اعلام تخت‌های بیمارستانی به بیماران اقدام می‌کنند که این امر در جایابی بیماران اثرگذار است همچنین نسبت به افزایش تخت‌های بیمارستانی اقدام شده و تعداد تخت‌ها به بالای ۱۰ هزار تخت رسیده است.
استاندار تهران افزود: برخی از بیمارستان‌های قدیمی تهران نیازمند تامین تجهیزات از جمله دستگاه‌های اکسیژن ساز هستند که تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده تا نسبت به تامین این دستگاه‌ها اقدام شود و خیرین در این زمینه کمک می‌کنند، همچنین در زمینه تامین برق آن‌ها نیز جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان برگزار می‌شود تا نسبت به تامین انرژی آن‌ها اقدام شود.
محسنی بندپی گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا درباره فعالیت گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در شهر‌های قرمز اجرایی می‌شود و تمام پارک‌ها و بوستان‌ها تعطیل هستند و رستوران‌ها تنها می‌توانند غذای بیرون بر داشته باشند و اگر رستورانی نسبت به سرو غذا اقدام کند حتماً برخورد شدید می‌شود.
وی افزود: تا هفته بعد هم وضعیت همین گونه است و باید نسبت به اجرای دقیق شیوه نامه‌ها و تشدید نظارت‌ها اقدام کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.