به گزارش ورزش سه، بازیکنان بوسنی پس از پیروزی مقابل قطر با خوشحالی خود در زمین نشان دادند که از صعود به مرحله بعدی اطمینان دارند اما هنوز روی کاغذ چیزی قطعی نشده بود، تا اینکه با شکست اسکاتلند برابر برزیل، همه احتمالات روی کاغذ هم حکم به صعود تیم بوسنی و هرزگوین به مرحله بعدی دادند.
شاگردان سرگئی باربارز مرحله گروهی را با چهار امتیاز و قرار گرفتن در رتبه سوم گروه B به پایان رساندند و در نهایت توانستند به عنوان یکی از اولین تیم برتر سوم، جواز حضور در مرحله حذفی را به دست آورند. آنها حالا باید خود را برای دیدار با تیم ملی آمریکا، یکی از میزبانان جام جهانی، در لسآنجلس آماده کنند.
بوسنی پیش از آغاز جام جهانی جزو مدعیان صعود محسوب نمیشد، اما همان تیمی است که در مسیر رسیدن به این رقابتها همه را شگفتزده کرد و با حذف ولز و ایتالیا جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد. حالا همان روند شگفتیسازی در آمریکا نیز ادامه یافته است.

بوسنی با 4 امتیاز در جدول تیمهای سوم پیشتاز است و حالا در هر حالتی، یکی از هشت تیم صعودکننده خواهد ماند. خصوصا اینکه اسکاتلند و کره جنوبی با 3 امتیاز حالا قطعا جایگاه پایینتری نسبت به این تیم خواهند داشت. چرا که در گروه نهم با حضور فرانسه، تیم سوم حداکثر 3 امتیاز خواهد داشت و در گروه دهم نیز تیم سوم حداکثر 4 امتیاز با تفاضل -2 به دست خواهد آورد تا بوسنی با شرایط فعلی جزو تیمهای صعودکننده لقب بگیرد.
حریف بعدی بوسنی از بین آمریکا و آلمان انتخاب خواهد شد. در صورت حذف کره جنوبی، این تیم با آلمان و در غیر این صورت با آمریکا دیدار خواهد کرد.