یک بهروزرسانی جدید برای نسخه وب گوگل میت منتشر شده که امکان پیوستن به جلسات را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن برای کاربران آیفون فراهم کرده است.
گوگل میت در اصل یک سرویس مبتنی بر وب است، اما تا پیش از این برای اجرا در آیفون به اپلیکیشن موبایل متکی بود. در واقع دارندگان آیفون مجبور بودند برای پیوستن به تماسها، اپلیکیشن اختصاصی گوگل میت یا برنامه Gmail را روی گوشی خود نصب داشته باشند. اما براساس بهروزرسانی جدید، گوگل میت از این پس بهطور مستقیم از طریق مرورگر سافاری و به تبع آن سایر مرورگرهای iOS در آیفون و آیپد پشتیبانی میشود.
گوگل در توضیحات خود پیرامون این قابلیت جدید اعلام کرده است:
«پیش از این بهروزرسانی، کاربران سیستمعامل iOS که اپلیکیشنهای جیمیل یا میت را نداشتند، نمیتوانستند در جلسات گوگل میت روی دستگاههای موبایل خود شرکت کنند. اکنون کاربران دستگاههای موبایل iOS میتوانند مستقیماً از طریق سافاری و بدون نیاز به نصب اپلیکیشن به جلسات بپیوندند. این فرایند اکنون کاملاً یکپارچه شده است و افرادی که حساب کاربری گوگل نیز ندارند، میتوانند صرفاً با وارد کردن نام خود، درخواست ورود به تماس را ارسال کنند.»
عرضه این قابلیت هماکنون آغاز شده، اما ممکن است کمی زمان ببرد تا این تغییر برای همه کاربران فعال شود. اگر در آیفون برای پیوستن به یک تماس میت اقدام کنید، ممکن است هنوز پیام دعوت به استفاده از اپلیکیشن را دریافت کنید؛ بااینحال اگر هیچکدام از برنامههای میت یا جیمیل روی دستگاه شما نصب نباشد، این گزینه جدید برای پیوستن از طریق وب فعال خواهد شد.
درحالحاضر بیشتر برنامههای کنفرانس ویدیویی از قابلیت برقراری تماس از طریق لینک در مرورگر پشتیبانی میکنند. اگرچه ممکن است این قابلیت با محدودیتهایی همراه باشد، اما گزینه بسیار مهمی برای کاربران است؛ چرا که همه تمایلی ندارند برای شرکت در یک جلسه موقتی، اپلیکیشنهای مختلف را روی دستگاه خود نصب کنند.