به گزارش رکنا ، در جلسه امروز شورای شهر محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه هماهنگی هایی بین مجموعه های شهرداری، سپاه و پلیس راهور انجام دادیم، اظهار کرد: یک موضوع مسیر وداع و موضوع دوم مسیر تشییع است که برای مراسم وداع سه حلقه شکل داده ایم.
هرمزی بیان کرد: هر حلقه اقتضای خاص خود را دارد، در حلقه اول انسداد کامل صورت می گیرد و شیوه سفر کاملاً پیاده محور است. در حلقه دوم نیز ۳۰ نقطه انسداد پیش بینی شده که احتمال افزایش با نظر سپاه تهران وجود دارد. تمهیدات انسداد با همکاری پلیس پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه شیوه عمل و برخورد در حلقه های مختلف، متفاوت خواهد بود، افزود: ما با مخاطبین ملی، بین المللی و ساکنان تهران مواجه هستیم و پهنه بندی های تهران بر اساس ترافیک ورودی ها انجام شده است.
هرمزی گفت: بیشترین ترافیک ورودی از جنوب و غرب تهران خواهد بود و با توجه به مراجعات بیرونی و ترافیک داخلی، باید اقدام هم افزایی انجام دهیم و از ظرفیت مردمی نیز استفاده کنیم. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تهران ۱۴ ورودی دارد، تصریح کرد: بیشترین ورود از مسیر تهران- قم و تهران- کرج خواهد بود.
وی بیان کرد: در حوزه پارکینگ، حمل و نقل ریلی و اتوبوس تمهیداتی پیش بینی شده است. مسئله اصلی در این بخش مدیریت مسافران در مترو است. مدیریت کریدورها در روز مراسم نیز موضوع دیگری است که بر اساس آن باید اتوبوسرانی را مدیریت کنیم و ممکن است برخی خطوط تغییر کنند.هرمزی با تأکید بر اینکه در ورودی آزادراه تهران- شمال انسداد در نقطه بزرگراه شهید خرازی تقاطع بزرگراه شهید باکری انجام خواهد شد، تصریح کرد: پارکینگ پارک ارم در بزرگراه شهید باکری جنوب به عنوان پارکینگ پیش بینی شده و اگر ظرفیت تکمیل شود، از بزرگراه به عنوان پارکینگ استفاده خواهیم کرد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اطلاع رسانی به شهروندان برای جابجایی، اسکان و پذیرایی انجام خواهد شد. سرفاصله ها برای مترو به طور میانگین ۱۰ دقیقه پیش بینی شده و سرویس دهی آن ۲۴ ساعته خواهد بود.وی با بیان اینکه در مجموعه معاونت حمل و نقل ستادی را تشکیل داده ایم، خاطرنشان کرد: در این ستاد برنامه ریزی برای نصب تابلوهای راهنما برای حرکت مردم جهت پارک، اسکان و حمل و نقل آنها انجام شده است. هرمزی با اعلام اینکه میزان اتوبوس ها مشخص شده است، یادآور شد: استفاده از صددرصدی از وسایل حمل و نقل عمومی برای همه افراد از توان ما خارج است و نیاز داریم که مردم نیز کمک کنند و وسایل نقلیه خود را به کار بگیرند.