سامان قدوس در میکسدزون پس از بازی، ضمن ستایش از عملکرد علیرضا بیرانوند، درباره وضعیت تیم ملی و شانس صعود به مرحله بعد صحبت کرد. قدوس در این مصاحبه برخلاف روال معمول، با پیراهن علیرضا بیرانوند در حضور خبرنگاران حاضر شد.
چرا پیراهن علیرضا بیرانوند را پوشیدهاید؟
پیراهن نداشتم و برای مصاحبه این را پوشیدم. اما هدف اصلی این بود که از عملکرد فوقالعاده علیرضا در بازی دیشب قدردانی کنم. او از نظر من بهترین دروازهبان تاریخ ایران است.
با توجه به دو تساوی ابتدایی، شانس خود را برای صدرنشینی در گروه چگونه میبینید؟
ما دو بازی انجام دادهایم و هنوز نباختهایم که این نشاندهنده شخصیت بالای تیم است. با وجود اینکه امروز که یک بازیکن بیشتر داشتیم هم موفق به پیروزی نشدیم، اما در بازی آخر تمام تلاشمان را میکنیم. اگر با همین کیفیت بازی کنیم، شانس صعود زیادی داریم.
پوشیدن پیراهن او در این دوره از مسابقات، چه معنایی دارد؟
او بسیار خوب بازی کرد و سالهاست که در سطح بالایی فعالیت میکند. ما فقط میخواستیم با پوشیدن این پیراهر، احترام خود را به او نشان دهیم.
از برخورد به گردن او در اوایل بازی نگران شدید؟
بله، نگران شدم. من دقیقاً ندیدم چه شد، اما زمین خوردن دروازهبان همیشه نگرانکننده است. او برخلاف شرایط مشابه در جام جهانی قبل، توانست بازی را ادامه دهد و او بازیکن بسیار قدرتمندی است.
درباره صحنه حساس دقیقه ۵۹ و بازگشت توپ از روی خط چه میگویید؟
من آن صحنه را دیدم؛ ابتدا مدافع و سپس دروازهبان توپ را از خط دور کردند. ما قبل از بازی ویدیوهای انگیزشی از جامهای جهانی گذشته دیدیم که موقعیتهای مشابهی در آنها رخ داده بود. روحیه جنگندگی و اتحاد تیم برای پیروزی و گل نخوردن، باعث شد در چنین لحظاتی موفق به دفاع از دروازه شویم.
بیشتر بخوانید: چه کسی جایزه بیرانوند را در لس آنجلس اهدا کرد؟ +عکس










