روزنامه شرق در یادداشتی انتقادی به رفتار تندروها در برابر تفاهمنامه ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: «در علوم سیاسی، وجود جریانهای تندرو به خودی خود پدیدهای غیرعادی نیست، اما میان «تندروی مشروع» و «تندروی مخرب» مرز روشنی وجود دارد.
رهبر انقلاب با وجود برخورداری از اختیارات قانونی گسترده، ملاحظات خود را بیان کرده و در عین حال به خرد جمعی و تشخیص مسئولان کشور در حفظ منافع ملی اعتماد کرده است.
این پرسش مطرح میشود که چگونه گروهها و افرادی که نه مسئولیت حقوقی دارند و نه اختیاراتی، خود را در موقعیتی فراتر از سازوکار رسمی تعریف میکنند؟
تندروی تا آنجا پذیرفتنی است که به تضعیف نهادهای رسمی و فرسایش سرمایه ملی منجر نشود؛ از آن نقطه به بعد، دیگر با یک اختلاف سیاسی مواجه نیستیم، بلکه با مسئلهای مرتبط با امنیت ملی و انسجام اجتماعی روبهرو خواهیم بود.»