اسرائیل ناگزیر به عقب‌نشینی محدود از «خط زرد» است

افکار نیوز دوشنبه 01 تیر 1405 - 13:18
روزنامه عبری «هاآرتص» به نقل از یک منبع اسرائیلی گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر ناگزیر است عقب‌نشینی جزئی خود را از «خط زرد» در جنوب لبنان آغاز کند.

 روزنامه هاآرتص گزارش داد، قرار است نمایندگان لبنان و رژیم صهیونیستی در چارچوب مذاکرات دوجانبه، «مناطق آزمایشی» را مشخص کنند که کنترل آن از ارتش رژیم اشغالگر به ارتش لبنان منتقل شود. بر این اساس، ارتش لبنان در این مناطق تحت نظارت شدید آمریکایی‌ها مستقر خواهد شد. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا طرح عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی شامل منطقه «شقیف» (قلعه شقیف) در این مرحله می‌شود یا خیر.پیشتر شبکه کان مدعی شد: ارتش اسرائیل در روزهای آینده پس از اتمام بیشتر مأموریت‌های تهاجمی خود، کاهش نیروهایش در جنوب لبنان را آغاز خواهد کرد.شبکه ۱۲ اسرائیل شامگاه روز یکشنبه مدعی شد رژیم صهیونیستی به آمریکا اطلاع داده که امکان عقب‌نشینی‌های محدود از لبنان به عنوان «نشانه‌ای از حسن نیت» وجود دارد.به گفته این شبکه، اسرائیل به آمریکا گفته که بر حفظ «خط زرد» در جنوب لبنان تأکید دارد؛ این خط، مناطقی است که صهیونیست‌ها در جنگ اخیر اشغال کرده‌اند.این شبکه در عین حال گفته آمریکا تاکنون از اسرائیل نخواسته از جنوب لبنان عقب‌نشینی کند.به گفته این شبکه، اسرائیل در حال بررسی امکان عقب‌نشینی از «قلعه الشقیف» در جنوب لبنان است.خلیل نصرالله، تحلیلگر لبنانی در واکنش به این ادعا گفت که عقب‌نشینی از ارتفاعات الشقیف، در اصرار ایران بر پایان دادن به جنگ و زمان‌بندی خروج کامل ارتش اسرائیل تغییر ایجاد نخواهد کرد.به گفته نصرالله، مسئله مهمی وجود دارد؛ ارتش اسرائیل در آنجا مستقر نیست و ماندن آن به معنای خسارات بیشتر برای صهیونیست‌هاست.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.