به گزارش "ورزش سه"، با وجود اینکه مسابقات تیم ملی والیبال زنان ایران در کاپ زنان آسیا به پایان رسیده است، ملیپوشان ایران بدون انجام حتی یک مسابقه دیگر موفق شدند دو پله در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال صعود کنند.
این اتفاق پس از شکست تیمهای ملی والیبال زنان اتریش و بوسنی و هرزگوین در رقابتهای لیگ زنان اروپا رخ داد. این دو تیم با تحمل شکست در دیدارهای خود، بخشی از امتیازات رنکینگیشان را از دست دادند و همین مسئله شرایط را برای ارتقای جایگاه ایران فراهم کرد.
در نتیجه این تغییرات، تیم ملی والیبال زنان ایران از رتبه چهلوسوم جهان به رتبه چهلویکم صعود کرد و بدون برگزاری مسابقه، دو رده در جدول رنکینگ جهانی بالاتر رفت.
تیم ملی والیبال زنان ایران در حال حاضر ۹۵.۶۰ امتیاز در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال دارد. همچنین مسابقات جام ملتهای آسیا آخرین تورنمنت این فصل خواهد بود که ملیپوشان ایران میتوانند در آن برای افزایش امتیازات رنکینگی خود تلاش کنند و جایگاهشان را در جدول جهانی بهبود ببخشند.