به گزارش پارسینه به نقل از سیتنا، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در پی اختلالات بهوجودآمده در بانکهای ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات به اطلاع هموطنان میرساند همانگونه که پیشتر در اطلاعیه شورای هماهنگی بانکها اعلام شد این اختلال در اثر حمله سایبری به زیرساخت ارتباطی این بانکها ایجاد شده و پس از تلاشهای کارشناسان فنی، خدمات پایه مبتنی بر کارت در این بانکها، مجددا و با استفاده از روشهای جایگزین در اختیار مشتریان قرار گرفته است.
خاطرنشان میشود هیچگونه آسیبی به اطلاعات مشتریان نزد این بانکها وارد نشده، تمام اطلاعات در دسترس بوده و هیچگونه دسترسی غیرمجاز به این اطلاعات بهوجود نیامده است. در این خصوص تاکید میشود سامانههای حاکمیتی ازقبیل شتاب و شاپرک با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند و هیچ ارتباطی با این اختلالات ندارند.
همچنین درخصوص شایعات رسانهای با موضوع ایجاد اختلال در سامانههای بانکها برای کنترل بازار ارز و طلا به اطلاع هموطنان میرساند این موضوع کذب محض بوده و زاییده توهمات ذهنی برخی افراد است.