تفاهم‌نامه علمی ایران و بلاروس امضا شد

فرارو پنج شنبه 28 خرداد 1405 - 22:41
سند همکاری مشترک در حوزه علم و فناوری با بلاروش به امضا رسید.

حسین سیمایی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه دهمین نشست وزیران آموزش کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای  در مینسک گفت: ظرفیت‌های دانشگاهی فراوانی بین دو کشور ایران و بلاورس وجود دارد. ما علاوه بر مشارکت در اجلاس، در کمیته علم و فناوری مشترک جلسه‌ای داشتیم و یک تفاهم‌نامه امضا کردیم.

وی افزود: علاوه بر آن ملاقات‌های دو جانبه با وزیر علوم بلاورس داشتیم. ظرفیت‌های همکاری ما فوق‌العاده است. من در چهره مدیران بلاروس عزم و اراده جدی برای همکاری با ایران را می‌دیدم. وزرای علوم کشورهای دیگر به‌طور جدی مقاومت ملت ایران را تحسین می‌کردند. آنها پیروزی ما را تبریک گفتند.

او ادامه داد: امیدوارم این سفر سرآغاز اقدامات جدی مشترک در زمینه علم و فناوری باشد. بلاروس اولویت‌های خود را مشخص کرده است و اتفاقا ایران در همه آن اولویت‌ها ظرفیت همکاری جدی می‌بیند. 

دهمین نشست وزرای آموزش و علوم کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای با حضور هیئت‌هایی از هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان در شهر مینسک، پایتخت جمهوری بلاروس برگزار شد. بررسی اولویت‌های همکاری در حوزه آموزش و علوم در دو سال آینده، ایجاد کنسرسیوم علمی-آموزشی از دانشگاه‌ها و شرکت‌های فناور‌محور کشور‌های عضو شانگهای، گسترش شبکه دانشگاه‌های شانگهای با مشارکت بیش از ۱۵۰ دانشگاه کشور‌های عضو شانگهای از مهم‌ترین محور‌های بحث در نشست وزیران علوم و آموزش شانگهای بود.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.