هشت کشته بر اثر سقوط بمب‌افکن بی۵۲ آمریکا+ فیلم

مشرق نیوز سه شنبه 26 خرداد 1405 - 23:48
مقام‌های آمریکایی می‌گویند که در حادثه سقوط یک فروند بمب‌افکن «بی-۵۲» در لس‌آنجلس، ۸ خدمه آن جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، مقام‌های آمریکایی بامداد سه‌شنبه اعلام کردند که در حادثه سقوط یک فروند بمب‌افکن «بی-۵۲» در لس‌آنجلس، ۸ خدمه آن جان خود را از دست دادند.

شامگاه دوشنبه بود که یک بمب‌افکن بی-۵۲ دقایقی پس از بلندشدن در پایگاه «ادواردز» متعلق به نیروی هوایی آمریکا برای انجام پروازهای آزمایشی، دچار سانحه شده و سقوط کرد.

مقام‌های پایگاه ادواردز با بیان اینکه تیم‌های اورژانس بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، گفتند: «نشانه‌های اولیه اما حاکی از آن است که نمی‌شد از این سانحه نجات پیدا کرد».

پایگاه هوایی ادواردز در فاصله حدود ۱۶۰ کیلومتری شمال لس‌آنجلس قرار داشته و یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های آزمایشی نیروی هوایی آمریکا محسوب می‌شود.

بی-۵۲ یکی از قدیمی‌ترین هواپیماهای نیروی هوایی آمریکا است که اولین بار در سال ۱۹۵۵ وارد خدمت شد. این بمب‌افکن سنگین دورپرواز که معمولاً پنج خدمه دارد، می‌تواند تا ۳۱ تُن بمب و سایر مهمات را حمل کند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.