فیلم عبور اولین کشتی از تنگه هرمز پس از توافق

رکنا دوشنبه 25 خرداد 1405 - 12:15
رکنا سیاسی : یک نفتکش با پرچم مالت، پس از اعلام توافق صلح ایران و آمریکا، از مسیر دریایی ایران در تنگه هرمز عبور کرد.

به گزارش رکنا به نقل از فارس ، بر اساس داده‌های رهگیری دریایی، نفتکش “دیشا” (Disha)  حامل گاز طبیعی مایع (LNG) با پرچم مالت، نخستین شناور ثبت‌شده‌ای است که پس از اعلام توافق صلح میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، از تنگه هرمز عبور کرده است.

این شناور با طول حدود ۲۹۰ متر و عرض ۴۶ متر، در زمان ثبت تصویر با سرعت حدود ۱۰ گره دریایی در مسیر جداسازی ترافیک دریایی ایران در حال حرکت بوده است.

همچنین مقصد اعلام‌شده کشتی Jacksonville و زمان تقریبی ورود آن ۳۰ ژوئن ثبت شده است.

به گزارش انرژی پرس، نخستین شناوری که پس از اعلام توافق صلح میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران از تنگه هرمز عبور کرد، نفتکش گاز طبیعی مایع (LNG) با پرچم مالت به نام “دیشا” (Disha) است که از طرح تفکیک ترافیک دریایی ایران استفاده کرد.

( فیلم را ببینید )

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید