درخواست غیرمتعارف مقام سابق کاخ سفید:کمک به اسرائیل را قطع کنید!

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 25 خرداد 1405 - 06:30
مقام سابق کاخ سفید در پیشنهادی برای حفظ توافق با ایران خواستار قطع کمک های نظامی به اسرائیل شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام سابق کاخ سفید در اظهاراتی غیرمنتظره، شرط پایدار ماندن توافق با ایران را قطع کامل همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی واشنگتن با تل‌آویو دانست؛ ادعایی که با توجه به پیوندهای راهبردی دو طرف، دور از واقعیت‌های میدانی ارزیابی می‌شود.

جو کنت، مدیر سابق مبارزه با تروریسم در کاخ سفید، اعلام کرد آمریکا برای افزایش احتمال پایدار ماندن توافق با ایران باید تمامی کمک‌های نظامی و اطلاعاتی خود به اسرائیل را متوقف کند.

وی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اسرائیل از هر فرصتی برای ناکام گذاشتن این توافق استفاده کرده و احتمال دارد در آینده نیز همین مسیر را دنبال کند، مگر اینکه واشنگتن اقداماتی بازدارنده اتخاذ کند.

از دید تحلیلگران سیاسی در حالی که همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی واشنگتن و تل‌آویو مستحکم‌تر از همیشه است، پیشنهاد یک مقام سابق کاخ سفید مبنی بر قطع این کمک‌ها، بیشتر به یک شوخی سیاسی شبیه است تا تحلیلی واقع‌بینانه.

شبکه اسرائیلی: ترامپ در جدا کردن پرونده ایران و لبنان شکست خورد

از سوی دیگر شبکه صهیونیستی «INEWS24» گزارش داد که وزرای کابینه نتانیاهو معتقدند دونالد ترامپ در تلاش برای جدا کردن عرصه ایران از پرونده لبنان ناکام مانده است.

مقام‌های اسرائیلی تأکید کرده‌اند که میان دو جبهه ایران و لبنان ارتباطی مستقیم وجود دارد و باید این پیوند به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام/ 

 
 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.