اولین جلسه امنیتی ایران و امارات پس از جنگ؟!

فرارو پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 18:36
یک رسانه آمریکایی در گزارشی مدعی شد که برای اولین بار پس از جنگ ۴۰ روزه میان ایران، آمریکا و اسرائیل که کشورهای عربی میزبان پایگاه‌های آمریکا نیز متحمل ضرباتی از سوی ایران شدند، ایران و امارات یک جلسه امنیتی مستقیم و سطح بالا داشتند.

فرارو-  گزارشی مدعی است که امارات و ایران اولین دیدار امنیتی رو در رو در سطح بالا را از زمان آغاز جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران برگزار کرده‌اند. این اقدام نشانه‌ای از حرکت به سمت کاهش تنش‌ها پس از ماه‌ها درگیری است.

به گزارش فرارو به نقل از بلومبرگ، در بخش دیگری از این گزارش آمده است:‌ «امارات به طور فزاینده‌ای ثبات را در اولویت قرار می‌دهد تا از اقتصاد، بخش مالی، صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های کلان خود در زیرساخت‌های نفت و هوش مصنوعی محافظت کند. ایران نیز به بهبود روابط علاقه دارد، زیرا امارات پیش از جنگ یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری آن بود.»

یکشنبه هفته جاری خبری از فرود یک هواپیمای اماراتی در فرودگاه تهران منتشر شد اما جزئیات رسمی آن تا کنون رسانه‌ای نشده است. هنوز مشخص نیست ادعای بلومبرگ به همین خبر ارتباط دارد یا ملاقات مورد ادعا در امارات صورت گرفته است. 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.