تردد در تنگه هرمز پس از تهدید سپاه صفر شد

رکنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 10:41
رکنا اقتصادی: پایش تصاویر ماهواره ای نشان می دهد، پس از تهدید قرارگاه خاتم و نیروی دریایی سپاه، تردد در تنگه هرمز صفر شد.

به گزارش رکنا، پایش تصاویر ماهواره ای نشان می دهد پس از تهدید قرارگاه خاتم الانبیا و نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی هیچ ترددی در تنگه هرمز انجام نمی شود.

تنگه هرمز به صورت کامل بسته شد

قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: «در ادامه شرارت های آمریکای جنایتکار و با توجه به آغاز حملات ارتش متجاوز آن کشور به برخی از مناطق جنوب در استان هرمزگان، از این لحظه به دلیل ناامنی در منطقه، تنگه هرمز برای تردد هر نوع شناور اعم از نفتکش و تجاری بسته اعلام می گردد و هرگونه تردد مورد اصابت قرار خواهد گرفت.

ادعای آمریکا مبنی بر عبور کشتی از تنگه یاد شده تکذیب می شود.»

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اعلام کرد: « در پی نقض مکرر شرایط آتش‌بس توسط دشمن آمریکایی، تنگه هرمز تا اطلاع ثانوی مسدود می‌شود.

هشدار می‌دهیم هیچ شناوری از لنگرگاه خود در خلیج فارس و دریای عمان حرکت نداشته باشد. نزدیک شدن به تنگه هرمز به‌منزله همکاری با دشمن تلقی می شود.»

منبع: تسنیم

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.