اجازه قطع دائم آب را نداریم

فرارو چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 16:46
سخنگوی صنعت آب کشور ضمن اشاره به این نکته که قطعی دائم آب نداریم اشاره داشت: ظرفیت‌های قانونی برای مدیریت مصرف وجود دارد که از آن جمله می‌توان به محدودیت‌های موقت و اعمال تعرفه‌های بازدارنده برای مشترکان بدمصرف اشاره کرد.

عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب، در خصوص وضعیت الگوی مصرف آب در کلان‌شهر تهران به ارائه توضیحاتی پرداخت  گفت: «رویکرد ما در برخورد با مشترکان، چه خوش‌مصرف و چه بدمصرف، کاملاً در چارچوب قوانین و مقررات است. قوانین اجازه قطع دائم آب را به ما نمی‌دهند؛ چراکه دسترسی به آب از نیازهای اولیه و ضروری هر انسان برای بقاست.»

به گزارش فرارو، بزرگ‌زاده گفت: در سطح کشور حدود یک‌سوم مشترکان در دسته «خوش‌مصرف‌ها» قرار دارند و کمتر از ۱۰ درصد مشترکان نیز در زمره «بدمصرف‌ها» طبقه‌بندی می‌شوند. 

وی با اشاره به تغییرات مثبت در الگوی مصرف مشترکان تهرانی افزود: خوشبختانه با اجرای سیاست‌های وزارت نیرو و اقدامات فرهنگی گسترده‌ای که با همکاری رسانه‌ها انجام شده است، نسبت‌های مصرف آب در تهران به نفع مشترکان خوش‌مصرف تغییر کرده و شاهد افزایش قابل‌توجه سهم مشترکان زیر الگو در این کلان‌شهر هستیم؛ روندی که امیدواریم با تداوم برنامه‌ها، بهبود بیشتری یابد. 

بزرگ‌زاده درباره نحوه برخورد با مشترکان بدمصرف و احتمال قطع انشعاب گفت: رویکرد ما در برخورد با مشترکان، چه خوش‌مصرف و چه بدمصرف، کاملاً در چارچوب قوانین و مقررات است. قوانین اجازه قطع دائم آب را به ما نمی‌دهند؛ چراکه دسترسی به آب از نیازهای اولیه و ضروری هر انسان برای بقاست. 

سخنگوی صنعت آب کشور در پایان خاطرنشان کرد: با این حال، ظرفیت‌های قانونی برای مدیریت مصرف وجود دارد که از آن جمله می‌توان به محدودیت‌های موقت و اعمال تعرفه‌های بازدارنده برای مشترکان بدمصرف اشاره کرد. ما همواره در چارچوب ظرفیت‌های قانونی حرکت می‌کنیم، اما حتما با مشترکان بدمصرف برخورد می‌شود.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.