سود ۲۰۰ همتی بازیافت؛ قربانی دفن زباله‌ها

خبرگزاری مهر چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 10:21
معاون دفتر مدیریت پسماند گفت: با وجود پوشش ۹۸ درصدی جمع‌آوری پسماند در کشور، مشکل اصلی در مرحله دفع زباله‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، پیام جوهرچی، معاون دفتر مدیریت پسماند با اشاره به وضعیت مدیریت پسماند در کشور در یک برنامه تلویزیونی گفت: ایران در حوزه جمع‌آوری پسماند عملکرد قابل قبولی دارد و حدود ۹۸ درصد کشور تحت پوشش جمع‌آوری قرار گرفته است، اما چالش اصلی در مرحله پایانی یعنی پردازش، بازیافت و دفن پسماندهاست.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای تفکیک زباله از مبدا افزود: نبود تفکیک درست، باعث می‌شود بخش زیادی از منابع قابل بازیافت به جای استفاده مجدد، دفن شوند. این طرح طبق قانون مدیریت پسماندها باید تا سال ۱۳۹۰ اجرایی می‌شد که هنوز به شکل کامل محقق نشده است.

جوهرچی با اشاره به ظرفیت اقتصادی پسماندها تصریح کرد: سالانه حدود ۲۰ میلیون تن پسماند تولید می‌شود که با مدیریت صحیح و توسعه اقتصاد چرخشی، می‌توان ارزش اقتصادی قابل توجهی از بازیافت آن ایجاد کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.