واکنش مالکی به حمله ضاحیه: واکنش نظامی منتفی نیست

فرارو یکشنبه 17 خرداد 1405 - 18:10
فداحسین مالکی گفت: اوضاع لبنان را به‌دقت رصد می‌کند و هر زمان که مصلحت کشور و شرایط اقتضا کند، با هماهنگی‌های لازم نسبت به این مسئله واکنش سیاسی، دیپلماتیک یا در صورت لزوم، واکنش نظامی اتخاذ خواهد کرد.

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در واکنش به حمله اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت، اظهار کرد: موضوع لبنان یکی از مسائل مهمی است که در چارچوب مذاکرات ما برای پایان جنگ قرار دارد و یکی از بندهایی است که باید به توافق برسد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اسرائیل در موضوع لبنان سابقه نقض آتش‌بس را دارد. این موضوع باید برای دولتمردان لبنان قابل توجه باشد، زیرا با وساطت آمریکا، مذاکرات میان لبنان و اسرائیل در واشنگتن برگزار شد و در آنجا بر تداوم آتش‌بس توافق صورت گرفت، اما تنها چند ساعت پس از آن، حملات اسرائیل انجام شد. این مسئله نشان می‌دهد که دولت لبنان نباید خود را با طناب پوسیده واشنگتن و اسرائیل گرفتار کند. 

مالکی همچنین خاطرنشان کرد: روحیه اسرائیل نشان داده است که جز زبان نظامی و قدرت، چیز دیگری را درک نمی‌کند. انتظار ما، یکپارچگی ملت لبنان با همه گروه‌ها و جناح‌هاست. 

وی درباره واکنش احتمالی ایران به این اقدام اسرائیلی‌ها، گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز همان‌گونه که فرماندهان و مقامات کشور در موضوعات مختلف اعلام کرده‌اند، اوضاع لبنان را به‌دقت رصد می‌کند و هر زمان که مصلحت کشور و شرایط اقتضا کند، با هماهنگی‌های لازم نسبت به این مسئله واکنش سیاسی، دیپلماتیک یا در صورت لزوم، واکنش نظامی اتخاذ خواهد کرد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.