مساله اتمی ایران، برای زمان شاه است

فرارو یکشنبه 17 خرداد 1405 - 15:02
حسین کنعانی مقدم، دبیر کل حزب سبز ایران در برنامه کامنت:«سال ۱۳۵۴ که بحث نیروگاه اتمی بوشهر مطرح شد، گلدن مایر گفت:«ایران اتمی،یعنی نابودی اسرائیل» این در حالی بود که در آن زمان، شاه، ژاندارم منطقه بود. کنگره آمریکا ۳ مصوبه داد که شامل این موارد بود: ایران هرگز نباید به سلاح هسته ای دست پیدا کند، ایران نباید تهدیدی برای اسرائیل باشد. ایران باید هم پیمان آمریکا بماند. شاه واکنش نشان داد و گفت پس تکلیف من در برابر تهدید اتمی شوروی چیست و آمریکا در پاسخ، پیشنهاد چتر اتمی برای ایران را داد. بنابراین مسئله اتمی ایران، مسئله امروز و دیروز نیست و ۵۰، ۶۰ سال است وجود دارد. »

 

 

 

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.